Modem - spadek sygnału

Sytuacja u wujka: modem działał przez ponad pół roku bez problemu w domu. Po tym czasie sygnał z 3/5 kresek spadł do zera. Po podejściu pod nadajnik modem łaskawie połączy się z internetem, ale zasięg to tylko 1 kreska na 5! Modem był już 3 razy w serwisie, w którym zawsze mówi, że modem działa poprawnie. Serwis to Regenersis. W tym samym miejscu co nasz modem nie chciał się połączyć modem zastępczy pokazywał 3/5 kresek, czyli tak samo jak nasz modem przed zepsuciem. Model: Huawei E173-s2. Co z tym zrobić?

Może to być spadek jakości sygnału nadawanego przez dostawcę internetu a nie wada modemu.

Może trzeba zainstalować antenę?

Warto dowiedzieć się czy w pobliżu jest antena BTS innego dostawcy internetu i wypróbować.Można kupić starter tego operatora za 5 lub 10 zł i z części tej kwoty wykupić pakiet internetowy.Potem włożyć kartę SIM do modemu i sprawdzić jakość sygnału.

Kiedyś miałem ładny sygnał z Orange ale się popsuło.Niby prędkość download-u była dobra ale pingi bardzo wysokie co powodowało konieczność kilkakrotnych prób uruchamiania stron internetowych.

Zmieniłem na Play i poprawił się komfort.Wprawdzie prędkość download-u jest niższa, ale nie muszę ciągle ponawiać otwierania stron.

Jest to ewidentnie wada modemu, testowaliśmy go pod pięcioma niezależnymi masztami Plusa. Modem zastępczy działał w pełni sprawnie, czyli tak samo jak ten przed awarią :arrow: pierwszy post.

Braliśmy pod uwagę kupno anteny, ale jak modem się zepsuł to na razie nie planujemy.

Co do zasięgu to anteny wszystkich operatorów są dokładnie na tym samym maszcie. Problem jest jeszcze taki, że Internet jest na abonament i trzeba płacić przez 2 lata a tu dopiero pół roku.

Serwis usilnie próbuje wmówić, że modem jest sprawny ](*,)

W tej sytuacji zgłosiłbym się do punktu,gdzie modem był zakupiony i zgłosił problem.

Może salon współpracuje z jeszcze innym serwisem a nie tylko z Regenersis.

Znalazłem w internecie nie najlepszą opinię o tej firmie(Google: “regenersis”):

http://www.wykop.pl/ramka/269012/regene … naglosnic/

http://appleblog.pl/regenersis-odsyla-z … ony-zawsze

http://www.androidforum.pl/topic/217-se … is-opinie/

Znam te strony… Modem był już 3 razy oddawany w salonie Plusa, gdzie został kupiony. Tylko Regenersis serwisuje modemy od Plusa.

Uważam,że powinni już wymienić ten modem.

Trzeba im to zaproponować.

Jeśli się nie zgodzą to podać ich do odpowiedniej instancji.

Nie mają podstaw do wymiany modemu, ponieważ za każdym razem serwis uważa, że jest sprawny. Sprawę kieruję do UOKiK, bo przez 3 miesiące nie ma internetu, a po pieniądze to są pierwsi.