Modem Thomson TWG850-4u. Problem z atakami DDoS

Mam taki problem. Posiadam modem firmy Thomson, model TWG850-4u dostarczony przez jakże * firmę UPC, która dostarcza mi również internet. Niestety od pewnego czasu potrzebuje pilnie zmienić adres IP, w związku z atakami DDoS. Standardowa metoda off/on niestety nie daje pożądanego efektu. Dzwoniłem do majstrów na infolinie, ale otrzymałem odpowiedź, że w super sprzęcie Thomsona nie da rady zmienić IP od tak, i oni nic na to nie poradzą “może się Panu IP zmieni, a może się nie zmieni”. Niestety od 3 dni próbuje rozwiązać problem tych ataków, bezskutecznie. Neta rozłącza po 10 razy w ciągu godziny. W panelu obsługi routera, który swoją drogą jest bardzo ubogi nie znalazłem niczego co by pomogło zmienić IP, albo przynajmniej jakoś zablokować ICMP echo reply, by modem nie padał przy każdym ataku, a zwyczajnie nie odpowiadał i olewał to. Przy każdorazowym zgonie modemu w event logu otrzymuję następujące komunikaty:

Sun May 02 16:24:09 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID

Sun May 02 16:23:58 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Sun May 02 16:23:49 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un…

Komputer jest podłączony do niego po kablu (ethernet). Modem pada na jakąś minutę po czym wstaje i za parę minut znowu zgon, zmartwychwstanie and over and over again. Nie mam pojęcia co zrobić, jeżeli ktoś ma jakieś informacje które mogłyby mi pomóć, proszę podzielić się nimi ze mną :slight_smile:

to nie są ataki DDoS

adresu ip z poziomu panela nie jesteś w stanie zmienić (aby to zrobić musiałbyś wyłączyć modem z prądu na jakieś 24-48h) :smiley:

jak już jesteś w panelu Thomsona to podaj mi z zakładki http://192.168.0.1/RgSwInfo.asp

Cable Modem MAC Address lub Cable Modem Serial Number

W przypadku UPC nie wiem, czy i to pomoże - możesz mieć nadane stałe IP.

w UPC nie ma czegoś takiego jak stały adres ip

jak chcesz abym Ci coś więcej powiedział odnośnie tych “DDoS” to

Z tego co czytam, w UPC jest teoretycznie zmienne IP ale zmienia się bardzo rzadko (raz na miesiąc do roku). Tak więc restart routera tu nic nie da, chyba że odczekasz rok.

tu nie chodzi o restart routera tylko wyłączenie go na dłuższy czas z prądu aby wygasła dzierżawa adresu ip na serwerze dhcp

przy modemach TWG850 nie da się tak od “ręki” wymusić zmiany adresu ip bo nie można zmienić mac adresu dla interfejsu WAN

odnośnie pozostałych problemów gdy będę znał Cable Modem MAC Address lub Cable Modem Serial Number będę mógł coś więcej powiedzieć :smiley:

Zapewne zmienia się wraz z restartem routera w UPC a takie restarty często się nie zdarzają :slight_smile:

Pozdrawiam!

Podepnę się pod temat i odświeżę trochę.

Mam UPC od miesiąca z tym właśnie modemem i problem jest dokładnie taki sam jak w pierwszym poście.

Mam za sobą już 3 wizyty techników i skończyły mi się już pomysły.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?