Modernizacja PC?

Ostatnio mam małe problemy z kompem. Gram w Call of Duty: UO od ponad roku, należę do sceny, mam klan, gram mecze, sparingi itp. Ostatnio w grze przeszkadza mi ładowanie się mapy od 40 do 120 sec, standardowo powinna się ładować jakieś 10-30 sec oraz przez jakieś 3 minuty po załadowaniu mapy skakanie fps’ów od 20-70, po jakimś czasie wszystko się uspokaja i mam stałe 125 fps bez żadnych zacięc, czasem podczas gry ni z tąd ni z owąd mam dziwne systematyczne zacięcia co jakieś 2 sec i trwa to jakąs min. Z reguły dzieje się to zaraz na początku gry, jak troche pogram to wszystko jest w porządku. Podobnie jest z innymi grami. Jeśli nie gram też mam czasem takie systematyczne zwiechy, widze to po kursorze myszy albo po przeglądaniu stron jak się obraz na ułamek sekundy zatrzymuje.

Defragmentacja obu partycji nie pomogła, a formatować póki co za bardzo nie chce. Myśle, że to może być wina sprzętu, być może dysku twardego (40 GB), którego mam od 6-7 lat :slight_smile: , albo ram (512mb), ostatnio miałem z nią problem, jednak w serwisie przeczyścili kości i przez kilka miesięcy wszystko było w porządku. Od dłuższego czasu planowałem kupić nowego twardziela i dokupić 512mb ramu, myślicie, że to może być przyczyna? Może format by pomógł?

Mój sprzęt:

Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)

ASRock P4i48 (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)

512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

SAMSUNG SV4002H (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)

RADEON 9600 Series Secondary (128 MB)

Z góry thx za porady :slight_smile:

Pozdro :stuck_out_tongue:

moze poprostu masz system zasmiecony.

wyszysc zbedne pliki, zoptymalizuj go. nna rynku jest wiele takich programów.

1.Kliknij Start.

2.Wybierz Uruchom.

3.Wpisz “%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe”.

4.Naciśnij Enter.

5.Kliknij Dalej.

6.Wybierz na kalendarzu najstarszą, pogrubioną datę, a na liście najniższą pozycję.

7.Kliknij przycisk Dalej.

  1. Gdy pasek dojdzie do końca system się zresetuje, kliknij wtedy zakończ.