Nagły spadek jakości łącza


(tweant) #1

Od zawsze jestem zdany na Neostradę od TP, ale nigdy nie płakałem specjalnie z ich powodu ponieważ wszystko zawsze działało bardzo dobrze.

Kilka dni temu robiłem Ping test i jak zwykle otrzymałem ocenę A (najlepsza) 0 straconych pakietów, świetny ping, wszystko zawsze było idealnie.

Od wczoraj grając w sieci zaczęły występować straszne lagi. Myślałem, że to przejściowe. Dzisiaj sprawdzam Ping test. Prawie 40% straconych pakietów, ping >600, najgorsza z możliwych ocen F. Możecie mi podpowiedzieć gdzie leży błąd, zapewne jest to coś po mojej stronie.

Moje ustawienia:

Win7 64 prawie czysty, tydzień temu instalowany

COMODO ze skonfigurowanymi portami dla sieci domowej, inaczej telewizor nie widzi innych urządzeń

Neostrada TP 1Mb/s + IPTV (zajmuje połowę łącza tj. 10Mb/s) + telefon (zawsze zawieszony, w tym miesiącu działa)

Moje przypuszczenia:

Livebox (2.0) nie może tego udźwignąć, jeśli tak to problem prawdopodobnie pojawiłby się wcześniej

Zbyt długie kable? Do routera mam kabel 10m


(T Bednarowski) #2

Jeśli nie zmieniałeś żadnych ustawień liveboxa, routera to możliwe, że to wina telekomunikacji związana np. z przyłączeniami kolejnych abonentów, możesz zgłosić problem na infolinii, może coś z tym zrobią. Kable na pewno nie są za długie.


(Ms13152) #3

kolega ma podobny problem,od jakiegoś tygodnia się meczy ze strasznymi pingami a ma właśnie w tp.Podejrzewam ze to raczej z ich strony występuje problem