Nagły spadek jakości łącza

Od zawsze jestem zdany na Neostradę od TP, ale nigdy nie płakałem specjalnie z ich powodu ponieważ wszystko zawsze działało bardzo dobrze.

Kilka dni temu robiłem Ping test i jak zwykle otrzymałem ocenę A (najlepsza) 0 straconych pakietów, świetny ping, wszystko zawsze było idealnie.

Od wczoraj grając w sieci zaczęły występować straszne lagi. Myślałem, że to przejściowe. Dzisiaj sprawdzam Ping test. Prawie 40% straconych pakietów, ping >600, najgorsza z możliwych ocen F. Możecie mi podpowiedzieć gdzie leży błąd, zapewne jest to coś po mojej stronie.

Moje ustawienia:

Win7 64 prawie czysty, tydzień temu instalowany

COMODO ze skonfigurowanymi portami dla sieci domowej, inaczej telewizor nie widzi innych urządzeń

Neostrada TP 1Mb/s + IPTV (zajmuje połowę łącza tj. 10Mb/s) + telefon (zawsze zawieszony, w tym miesiącu działa)

Moje przypuszczenia:

Livebox (2.0) nie może tego udźwignąć, jeśli tak to problem prawdopodobnie pojawiłby się wcześniej

Zbyt długie kable? Do routera mam kabel 10m

Jeśli nie zmieniałeś żadnych ustawień liveboxa, routera to możliwe, że to wina telekomunikacji związana np. z przyłączeniami kolejnych abonentów, możesz zgłosić problem na infolinii, może coś z tym zrobią. Kable na pewno nie są za długie.

kolega ma podobny problem,od jakiegoś tygodnia się meczy ze strasznymi pingami a ma właśnie w tp.Podejrzewam ze to raczej z ich strony występuje problem