Nauka informatyki - co na początek?

Witam,

Jestem uczniem III klasy gimnazjum. Chcę wiązać swoją przyszłość z informatyką. Chciałbym już teraz zacząć się szkolić w tym kierunku.

Czego radzilibyście mi się uczyć na początku? Programowanie? Webmastering? Grafika? A może coś jeszcze innego?

W miarę możliwości proszę o jakiś dobry, przystępny, sprawdzony kurs (nie, nie mogę poszukać w Google bo chodzi mi o coś sprawdzonego).

Z góry dzięki.

Polecam zacząć od nauki używanie szukajki :

viewtopic.php?f=6&t=253626

proponuję zacząć od nauki matematyki :slight_smile: … bez tego ani rusz w informatyce… :slight_smile: proponuje zacząć trochę bawić się od C++ i delphi… w liceum pewnie na informatyce nie wyjdziecie poza turbo pascala:) tak jak ja w technikum elektronicznym o spec. systemy i sieci komputerowe informatykę miałem przez rok… :slight_smile: i tylko mistrz klawiatury i powerPoint… a kabla scrosowanego to nawet na oczy nie widziałem… ech… to były czasy…:slight_smile: hehhe

Ja miałem w Liceum klasę o profilu informatycznym teoretycznie, ale poza podstawy c++ to nic nie wyszło, także… koniecznie matma i to mocno, a potem c++, delphi jak mówi jarsyb , proponuję jeszcze dobrze html’a i php (php jest bardzo podobne do c++ na pwenym etapie, więc będzie łatwiej potem :))

Ściągnij i zainstaluj Archlinuxa i skonfiguruj go tak, żeby wyglądał jak najnowsza Mandi X2 (nie tylko wygląd ale użyteczność). A potem w ramach treningu to samo z Gentoo ze źródeł :wink: Potem spróbuj udostępnić swoje pliki w sieci, tak, żeby każdy na dowolnym Windowsie mógł zmieniać zawartość choć jednego katalogu… Jak sobie dasz radę to reszta będzie prosta…

Więc na początek PHP czy C++? Kumpel ma książkę z Komputer Świata o c++ więc byłoby mi łatwiej :slight_smile:

A o matmę i fizię się nie martwcie bo z obu miałem zawsze 6 na koniec roku :wink: