Neo 256 ale PC twierdzi inaczej


(Sieradzki) #1

Mam Neo 256 chciałem zmienić na Neo 6 MB niestety jeden z pracowników TP powiedział mi że opcja ta jest dostępna tylko wtedy kiedy telefon jest nie dalej niż 2 kilometry od centrali. Poprosiłem o sprawdzenie TP czy mogę mieć 6 MB. Po sprawdzeniu dowiedziałem się ze najszybszą opcję jaką mogę mieć jest Neo 512. O tej pory kiedy łącze sie z internetem przez moje Neo 256 w statusie połaczenia pokazuje mi że szybkość połaczenia wynosi 655 Kb/s ale przy ściaganiu mam

transfery jak przy Neo 256. A więc dlaczego komputer pokazuje inną wartość skoro korzystam z znacznie wolniejszej opcji?


(Szymszejdi) #2

Z tym pytaniem zwróć się raczej do infolinii neostrady, może coś schrzanili podczas tych testów


(Btw Men) #3

Port masz przekonfigurawany na wyższą opcję, natomiast do loginu nadal masz przypisane 256 kb/s.


(Sieradzki) #4

Co to znaczy że mam port przekonfigurowany?


(adpawl) #5

Jak by Ci to wytłumaczyć...

Twoja linia jest przyłączona do czegoś, co zwie się DSLAM - jest to urządzenie pełne kart LIM z portami.

Każdy port odpowiada jednemu abonentowi, każdy port ma też przypisaną wartość przepływności (transferu).

-czyli Twój limit w pierwszej kolejności zostaje ograniczony przez konfiguracje portu.

W dalszej kolejności ma miejsce autoryzacja użytkownika na RADIUSIE (sprawdzenie loginu, hasła i przypisanej przepływności, wykorzystania limitu) ...i nawiązanie połączenia.

-Tu router usługowy może ograniczyć Twój transfer na podstawie danych otrzymanych z serwera autoryzacji.

...Najlepiej więc zadzwoń na IT 0800102102 i zapytaj co jest grane i jak masz skonfigurowany port. Jeżeli masz inne wartości niż wskazywała by twoja opcja - zapewne wystawią stosowne ZP z poleceniem sprawdzenia/poprawienia konfiguracji. :wink:


(Krzysiek21) #6

Zadzwoń,poprsć szybciej będziesz miał całe 6 mibt.

Tak to trzeba czekać min 3 dni zanim podniosą faktycznie prędkosc.

Chodziasz coś masz dziwnie mało tej synchronizacji bo powinno być ok 800 kb/s...


(adpawl) #7

Synchro ok 800 kb/s - co ty za głupoty gadasz ?? ?? ??

Czytaj ze zrozumieniem!

Przecież napisane jest, że na 6 Mb/s brak możliwości technicznych! (zbyt daleko od DSLAM/ kiepski stan linii etc.)

Co do terminu realizacji procesu migracji, to też bajki gadasz :shock:

Może powiedz gdzie dokładnie pokazuje Ci taką wartość? ...albo lepiej daj screena :wink:

Nie podałeś jakim modemem się łączysz...

...czy przypadkiem nie jest to Sagem F@st 800? ...i to okienko: link ?

Czasem soft podaje błędne wartości, które z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego :wink:


(Sieradzki) #8

Rzeczywiście to wina modemu. Sprawdziłem.

Siedziałem w domu i myślałem kto na w moim mieście Neo wiecej niż 1mb i przypomnieało mi się z w mojej szkole jest Neo 2 mb a szkoła jest oddalona od mojego gloku o 300 m. To chyba jesteśmy podłaczeni pod jedną centrale? A skoro jesteśmy podłaczeni pod jedną centrale to chyba te 300m nie robi różnicy? Skoro w szkole chodzi 2 mb to u mnie też pójdzie 2mb? Jak myślicie?


(Kpc21) #9

moze szkola jest w zasiegu tych 2 km


(Sieradzki) #10

parametr - Attenuation - tłumienność- im wyżej tym gorzej, jest odzwierciedleniem długości i niestety jakości linii. Zaczyna być groznie powyżej 45-50dB, ale bez paniki, przy takiej tłumienności zaczyna wysiadać SpeedTouch, nasze Gadu-Gadu na Sagem wciąż nadaje, choć mogą pojawiać się błędy. Sama wysoka tłumiennośc nie jest tak uciążliwa, chyba że dołączy do niej niski SNR.

U mnie ten parametr wynosi 3 dB :slight_smile: To raczej na bank powinna pójść nawet 6 mb ale juz ye 2 mb by starczyły.


(adpawl) #11

Nie podałeś jaki masz dokładnie Attenuation.

A co do Margin (SNR), to zazwyczaj przyjmuje się takie wymagania:

Neo128 -> SNR > 6dB

Neo2048 -> SNR > 10dB

Neo6144 -> SNR > 15dB

Co do odległości ...nie chodzi o odległość od centrali, tylko odległość od DSLAMu - ten może znajdować się w/przy centrali ...albo w szawce ONU.

...A 300m, to czasem dosyć dużo :stuck_out_tongue:


(Krzysiek21) #12
że szybkość połaczenia wynosi 655 Kb/s ale przy ściaganiu mam

Fakt,doczytałem teraz iż jednak na 512 kb/s dało się tylko a nie 6 mbit,moja pomyłka. :slight_smile:

Co do synchro na 512 kb/s to wskazuje mu prawidłowo jak najbardziej bo tyle przy 512 kb/s ma być.Poprostu synchro musi być wieksze aby mniej wiecej miec predkosc taka jaką sie zamawiało :slight_smile:

Natomoast przy 6 mbitach będzie synchro ok 1 mbit wiecej chyba,ale pewien nie jestem.

P.S: Gdy w ofercie TP była jeszcze stara 640 bez limitu to synchronizacja w Dsl lam była 768 kb/s


(Amd Fan) #13

jak sprawdzic to tlumienie? to jest w tym tescie lini? gdy instaluje sie ta plikacje neo to tam jest test lini i tam pisze jakie jest tlumienie?

bo jezeli to jest to o czym ja mowie to mam az 80dB nie wiem jak to mozliwe

Mam SpeedToucha i wszystko dziala. Transfery sa 32KB/s czasami nawet wieksze ok. 35-40 KB/s wiec nie wiem.


(adpawl) #14

W aplikacji neostrady klikasz przycisk: i (powinien się znajdować na samej górze, obok przycisku minimalizacji)

Z otwartego okna wybierasz: Więcej informacji , wchodzisz na zakładke ADSL i patrzysz w: Tłumienie i Margines szumu

Jednak dokładny test można przeprowadzić tylko ze strony TP.

...a więc tel. 0800 102 102 -i wszystko wiadomo :slight_smile:

_______________

Zgadza się, synchro jest wyższe by zapewnić przepływność użyteczną, na poziomie zamówionej opcji

...tak więc dla: 128 ->160, 256 -> 320, 320 -> 384, 640 -> 768, 512 -> 640 itd.

Ale chodzi o to, że kolega ma Neo 256, a po paru sprawdzeniach parametrów lini dla opcji Neo 6144 i Neo 512 -jakieś ustawienia po stronie TP chyba nie zostały przywrócone do podstawowej konfiguracji.

W zasadzie, to nie ma większego znaczenia, bo zapewne nie było migracji - a więc transfer pozostał na właściwym do posiadanej opcji poziomie (tj. Neo 256).


(Amd Fan) #15

hmmm mi pokazuje ze mam 80dB i zastanawiem sie czemu wszystko dziala mam modem SpeedTouch.


(adpawl) #16

Coś mi się nie chce wierzyć :wink:

Nie napisałeś z jakiej opcji neostrady korzystasz... poza tym, może SNR masz 80dB a nie Tłumienia :roll:

Jak już napisałem, tel. na infolinie 0800 102 102 i zapytaj o parametry lini.


(Amd Fan) #17

nie no napewno mowie dobrze... pisze tak:

Tłumienie: 80dB

Margines szumu: 62dB

A Neo mam 256 pisze w opisie na dole...


(Kpc21) #18

80 dB?? to tak neo hałasuje?? :D:D no chyba że nie chodzi ci o decybele tylko megabajty


(Amd Fan) #19

ojej czlowieku... nie znasz sie to nie udzielaj glosu. widocznie neo tak halasuje hahaha ale laik z ciebie


(Kpc21) #20

no bo napisal dB a w dB mierzy sie glosnosc ale nie robmy offtopa bo sie jakis moderator dobierze nam do skory