Neostrada(Dziwne problemy z prędkością)


(pa!n) #1

Do końca sierpnia byłem zadowolonym posiadaczem Neostrady 7,4 Mb/s, lecz na początku września prędkość uploadu i downloadu spadła o połowę. Po góra 2 dniach zadzwoniłem do pomocy technicznej Oranż i zgłosiłem problem. Oczywiście zgłoszenie przyjęte,sprawdzą na centrali co jest itp. 3 h od zgłoszenia odebrałem telefon z zapytaniem czy wszystko działa już tak jak powinno,bo na centrali jest wszystko w porządku. Odparłem że nie. No to pan "technik" zdziwiony powiedział że przyjedzie do mnie sprawdzić o co biega. No i po 30 min przyjechał, podpiął do gniazdka swój router,sprawdził prędkość internetu speedtestem i wyszedł mu wynik: 6,2 Mb/s. Po wykonaniu testu, zobaczył że mam lekko poszarpany kabel adsl (RJ 11), i powiedział mi że to na pewno wina tego kabla. Zabrał po chwili manatki i pojechał. W związku z tym kupiłem nowiuśki kabel adsl, i ucieszony że wszystko powinno wrócić do normy podłączyłem go. I ku mojemu zdziwieniu

prędkość łącza nie uległa poprawie. Nie wiem co teraz robić, do pomocy technicznej nie zadzwonię bo znowu będą starali się zrobić ze mnie debila. Mam router Pentagram Cerberus P6331-4A(próbowałem różnych kofiguracji,przy okazji odkryłem że router przestał się synchronizować na ADSL2+[wcześniej bez problemu łapał sync] i internet mam tylko wtedy jak ustawię G.DMT). Z góry dzięki za każdą pomoć.


(Orange Ekspert) #2

@ pa!n, Zaloguj się do strony konfiguracyjnej routera i sprawdź czy masz ustawione takie dane: Annex A, protokół PPPoA, enkapsulacja VCMUx, autentykacja PAP/CHAP, VPI: 0, VCI: 35, i oczywiście Twoje dane do Neostrady login i hasło. Na stronie konfiguracyjnej Twojego routera DNS – y ustaw automatycznie. Jeżeli będzie występował problem z otwieraniem się stron to w połączeniu, jakiego używasz np. lokalnym przypisz wtedy DNS – y, adres IP, maskę podsieci i bramkę domyślną. DNS – y, jakie powinieneś przypisać: podstawowy 194.204.159.1, alternatywny 194.204.152.34. Adres IP zależny jest od tego, z jakiej puli adresów przydziela router.


(pa!n) #3

Wszystko jest ustawione zgodnie z opisem, internet dalej działa z zaniżoną prędkością. Nie pozostaje nic innego jak poczekać do końca umowy i jak najszybciej zmienić dostawcę.


(Luki85m) #4

Proponuję właśnie skontaktować się z Ekspertem Oranż po przez formularz na FB https://www.facebook.com/orangepolska/app_278559028851067 lub facebook.pomoc@orange.com

Moim zdaniem najlepszy kontakt jaki może być :wink:


(pa!n) #5

No zobaczymy co z tego wyjdzie. Napisałem w piątek i czekam teraz cierpliwie na odpowiedź.


(Plazmax) #6

A ja radzę zadzwonić na infolinię techniczną 801505505 i zgłosić problem. Odpowiedź będzie taka, że jest przeciążony DSLAM. Oczywiście jak mówisz, że wszystkie ustawienia ok to wtedy dzwoń.