Neostrada Livebox wieczorami nie mam internetu


(Mariusz Borkowski 76) #1

Witam,

Mam dosyć nietypowy problem. Od początku sierpnia 2011 r. zdarza się (ostatnio coraz częściej), że nie mam wieczorami internetu. Czasami dioda ADSL zaczyna migać już ok 20:00 i trwa to miganie do 2 - 3 w nocy. Czasami ok. 22:00 - 23:00. W ciągu dnia interent działa bez kłopotów. Np. teraz kiedy piszę ten temat.

Zgłaszałem na 801 505 505 już chyba z 50 razy. Za każdym razem jest to samo. Przychodzi 2 - 3 w nocy i internet pojawia się znowu. A TPSA pisze, że problem rozwiązany. Do następnego wieczoru, kiedy znowu nie ma.

Byli już panowie monterzy cztery razy ,ale zawsze przyjeżdżają w dzień kiedy działa i nie stwierdzają usterki. Jak mówiłem, żeby przyjechali o 22:00 to oni na to, że o 22:00 to oni nie pracują. Zrobiłem więc raban na infolinii, okazało się, że być może problem jest w tzw. szafie abonenckiej i wystarczyłoby przełączyć kable. No to znowu przyjechali monterzy i mówię im to. A oni, że sprawdzą na centrali może port się zawiesił.

I za przeproszenie, od dwóch miesięcy jest to samo. Wszystko było w porządku, tylko ja wysyłam często pliki do drukarni. Jestem grafikiem. I jak nie mam net prze parę godzin, to niektóre pliki nawet i po 100 MB czasami nie nadążają dojść i drukarnia mi obsuwa wydruki na następny dzień. A przez to klienci mają dzień w plecy. Więc ja po dupie od klienta dostaję, że miało być a nie ma. I zaczyna mnie ta sytuacja doprowadzać do szewskiej pasji. Powstrzymam się od komentarzy, jakie pojawiają mi się w takich sytuacjach w myślach.

Jak próbuję łączyć Liveboxa logionem i hasłem to mi pisze, że Linia ADSL nie jest zsynchronizowana. Monitorek mam przed telefonem. Nie przed Liveboxem. Dodam, że telefon działa bez problemu.

Windows (mam 7) sygnalizuje, że nie może się modem połączyć z punktem dostępowym. Tylko nie wiem, gdzie ten punkt jest. Czy może macie jakiś pomysł co jeszcze robić?

Aha próbowałem podłączyć inny router, TP Link i też linia ADSL miga.

Pomóżcie bo może wystarczy zmiana dostawcy internetu :slight_smile:

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


(Norbertkrajewski) #2

Miałem BARDZO podobny problem z Netią na kablach tepsy. Zgłosiłem po pół roku UKE, wymienili kable w całym pionie i chodziło jak marzenie.


(PaPuX) #3

Pewnie masz słabą linie i kiedy przychodzi obciążenie zaczyna rwać synchronizację.

Jakiej prędkości masz internet?


(djosdanielos) #4

pokaż parametry linii z godziny kiedy wszystko jest ok i z godzin wieczornych pewnie są spadki marginesu w tych godzinach kiedy najbardziej obciążona jest linia i zrywa synchronizację


(Mariusz Borkowski 76) #5

Jak się sytuacja nie zmieni też udam się do UKE. :slight_smile: Dzięki

Prędkość interentu mam 1 MB, natomiast mam również na linii uruchomioną telewizję przez tpsę. Do tego ponoć potrzeba 4 MB przesyłu, które ponoć mam na linii. Więc internet 1MB a tv 4MB.

djosdanielos jak pokazać te parametry linii? Czy Livebox ma taką możliwość, żeby zrobić taki raport?

-- Dodane 26.09.2011 (Pn) 12:51 --

Wczoraj udało mi się napisać post i wysłać na forum i po chwili livebox kliknął. Internet wrócił na 20 min :slight_smile:

Jutro 27.09.2011 na 10:00 jestem umówiony ze specem od naprawy linii :slight_smile: Zobaczymy co zdiagnozuje :slight_smile:

Odezwę się po wizycie.

-- Dodane 04.10.2011 (Wt) 15:27 --

W końcu dotarli spece. Okazało się, że do głównego gniazdka, które jest na parterze domu, podłączyłem liveboxa na piętrze kablem telefonicznym o długości 10 m. Taka odległość. Ponoć taki kabel to porażka. Ok, nie znam się aż tak bardzo. Przyznaję mój błąd. Powiedzieli, że trzeba zgłosić na Błękitną Linię instalację nowego gniazdka na piętrze i wtedy przyjadą podłączą nowe gniazdko i wtedy liveboxa postawić obok kablem telefonicznym maks. 3m. Tylko jedno nie daje mi spokoju. Przecież liveboxa mamy w domu od ok 5 lat. A problemy z brakiem synchronizacji są od sierpnia bieżącego roku (czyli 2011). Pozdrawiam i dziękuję za pomoc forumowiczom.