Jeżeli masz oryginalny livebox od Neostrady to nie powinieneś mieć żadnych problemów z połączeniem. Sprawdź prędkość połączenia na innym komputerze. Jeżeli prędkość będzie lepsze, przeskanuj komputer programem antywirusowym (polecam Norton Internet Security 2012 BETA, darmowy po rejestracji) i sprawdź ponownie prędkość.
Jeżeli na obu komputerach prędkość będzie taka niska, zadzwoń do swojego operatora i wyjaśnij sytuację.
Pamiętaj, że w umowie nie masz zagwarantowanej prędkości połączenia w umowie. Masz tam napisane, że prędkość internetu będzie wynosić DO 10MB/s.
Przyczyny mogą być różne i trudno je zidentyfikować.
Dopisuję się do tego tematu bo też miałem przed chwilą podobną sytuację z Liveboxem oraz Neostradą.
Mam od dwóch tygodni Liveboxa z podpisaną umową na 6 Mb/sek.
Cały czas internet hulał że aż miło aż do dnia dzisiejszego kiedy w codziennym badaniu prędkości stwierdziłem że z 5,5 Mb spadł mi na 2,6.
Zadzwoniłem pod 800 102 102 i razem wykonaliśmy takie coś.
Ja odłączyłem Liveboxa na chwilkę od prądu a babka zrestartowała port u siebie.
Po chwili wszystko wróciło do normy.
Nie wiem o co chodzi ale to może taka uroda Liveboxa a może całkiem coś innego.
Inna sprawa że różne mogą być przyczyny takich awarii bo jedni mają neostradę po światłowodach a ja np. mam po miedzi czyli stara sieć.
I jeszcze jedna ciekawostka.
Kiedy pierwszy raz zainstalowałem Liveboxa na komputerze podłączonym przez Lan miałem prędkość netu 5,5 Mb a innym kompie będącym piętro wyżej przez WiFi miałem niecałe 4 Mb.
Obecnie po tym restarcie na jednym i drugim prędkość jest prawie identyczna.
może wina kabla z liveboxa do PC lub karty sieciowej ,przez wifi też tak jest?może jakieś przeciążenia są warto by było sprawdzić w trybie awaryjnym z obslugą sieci czy tak jest też
co do 2 pytania nie musisz kupować innego routera pójdzie niecałe 20 a jak będziesz w zasięgu vdsl to 40 bo do centrali masz ok 1.1km
wróciłem przed chwila do domu i na speedtest elegancko pokazuje 10mb/s co się jedynie zmieniło z tabelki liveboxa to:
Sygnał/Szum Bliski koniec : 21 (dB)
reszta bez zmian… wydaje mi się, że to kwestia pogody… na dniach powinno ustąpić inna ciekawostka jest taka, że tzw “dolegliwość” pojawia się średnio od 12h rano do ~1h noc
Jak już pisałem livebox starej generacji czyli zwykle ADSL, ale mam zamiar kupić sprzęt pod ADSL2+ tylko nie wiem czy jest sens…
z początku chciałem 20Mb/s lecz brak senchro… do centrali ok. 0,5km więc powinno
Livebox obsługuje ADSL(1), ADSL2, ADSL2+, ale pewnie jeszcze g.Lite itd. Do centrali masz sporo dalej niż 500 metrów, a zapas marginesu powinien wystarczyć na jakieś 15-16 Mb/s.
G992 5A to jest standard adsl2+ livebox obsługuje to przecież inaczej nie miałbyś pełnych 10Mb
jedyny powód dla którego możesz zmienić liveboxa na inny to wifi w standardzie G ,a w nowych routerach w N albo gdy łącze jest niestabilne dochodzi do utraty synchronizacji to można pokusić się o wymianę na jakiś z Broadcomem i możliwością wgrania alternatywnego oprogramowania przydaje się jeśli komuś brakuje troszkę do pełnych 20Mb to po małych manipulacjach z SNR margin można uzyskać większa przepustowość