Net mobilny - skąd mam wiedzieć, że przekroczyłem limit?

Mam internet mobilny bodaj Orangee Free lub freedom z modem Huawei.

Skąd mam wiedzieć, że przekroczyłem limit transferu. Czy wyskakuje jakaś stronka, że właśnie przekroczyłem limit danych? Pytam się, bo chyba 1 raz przekroczyłem ten limit - w każdym razie pojawiła się jakaś stronka coś o uprade i nie wiem czy to chodziło o przekroczenie limitu transferu. Net mi działa dalej, ale nie wiem co to było.

informacja o przekroczonym limicie powinna przyjść na kartę sim wiadomością sms, ale zanim przyjdzie taka wiadomość operator powinien cię poinformować, że zostało Ci mniej niż

1 Gb danych.

kolejny sposób to po prostu strony będą się bardzo długo wczytywać mimo transmisji 3G - HSPA+ lub LTE, w zależności z jaką technologią się łączysz.

pozdrawiam

-upgrade mogło dotyczyć oprogramowania modemu–ale czy teraz informują o przekroczeniu limity-nie wiem…

operator raczej nie wysyła informacji o aktualizowaniu modemu czy rutera, jedynie aplikacji

Sms to max. Możesz wejść na stronę Orange i się zalogować/zarejestrować. Tam możesz sprawdzić ile pozostało Ci transferu, oraz w przypadku abonamentu jakiego dotyczy okresu, pobrać faktury etc. Zresztą po przekroczenie net Ci znacznie zwolni (abonament) nie da się tego niezauważyć lub przestanie działać całkiem (prepaid).

Warto zainstalować program do pomiaru prędkości pobierania/wysiłania danych, jeżeli używamy modemu tylko na jednym komputerze, bedziemy mieli wgląd w całkowity dzienny/tygodniowy/miesięczny wykorzystany transfer na wysyłanie/pobieranie danych

Klienci korzystający z ofert internetowych są informowani automatycznie o ilości pozostałych danych do wykorzystania przez SMS.

Pierwsza informacja jest wysyłana w momencie wykorzystania 80% limitu obowiązującego w danej ofercie. Klient otrzymuje SMS: “Informujemy, ze do XX.XX (data końca okresu rozliczeniowego) w usłudze [np. Orange Free] pozostało [wartość w MB] danych. Pozdrawiamy, Orange”.

Po wykorzystaniu całego pakietu danych Klient otrzymuje SMS: "Informujemy, ze limit transferu danych w usłudze [nazwa usługi] został wykorzystany. Odnowienie limitu nastąpi XX.XX (data nowego okresu rozliczeniowego). Pozdrawiamy, Orange.

Dane najlepiej kontrolować przez Orange Online.