Netgear N150 nie chce sie połączyć z ADSL

Witam. Kupiłem router podany w temacie i wszystko podłączam jak powinno być, czyli z rozdzielacza na gniazdku kabel pod router, a z drugiego gniazda poprzez filtr do telefonu i problem w tym, że na routerze nie świeci sie ikonka ADSL i w konfiguracji również nie mogę się połączyć z internetem, oczywiście po uprzednim wpisaniu danych. Resetowałem ustawienia, wgrywałem od nowa firmware i nic.

Router jest z tej aukcji

Internet mam z Netii, dawno temu zakładany 2Mb

Pozdrawiam :wink:

Dane są dobrze wpisane ?

Tutaj znalazłem przykład:

przechwytywanie1m.jpg

przechwytywanie2cv.jpg

Dobrze dane są wpisane, ale i tak to nic nie da, bo nawet nie ma synchronizacji, która wg instrukcji od początku powinna być, nawet bez ich wpisywania.

Wydaje mi się, że jest ten router po prostu popsuty, bo nic nie działa, każdego ustawienia próbowałem. chyba, że źle podłączony, choć wątpię, bo modem na tej samej linii normalnie działa.

Sprawdź podłączając router bezpośrednio pod linię tel. Jeśli nie ma synchronizacji łącza to normalne że się nie połączy.

Już tak podłączałem, również brak synchronizacji.

Hej,

A usługa dostępu do sieci jest świadczona na łączach TP czy na osobnych łączach Netii/Tele2? W zależności od sytuacji łączymy się z enkapsulacją PPPoA bądź PPPoE. Tutaj znajdziesz szczegóły. :slight_smile: Co zaś tyczy się hasła i użytkownika - nie jest konieczne poprawne ich zdefiniowanie. Jeśli ustawienia routera są poprawne, nawet bez nazwy użytkownika i hasła synchronizacja z linią ADSL powinna zakończyć się sukcesem.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Usługa na łączach TP jest świadczona. PPPoA jest wybrane w ustawieniach.

Bardziej chyba tutaj chodzi o podłączenie, bo w ogóle nie ma synchronizacji, lampka powinna chociaż migać, czy coś, a ona zapala się tylko przy włączaniu routera, potem jak jest gotowy do pracy to gaśnie i nieważne, czy kabel jest wpięty czy nie.

Hej,

No właśnie niekoniecznie. Jeśli router jest uniwersalny - tzn. można podłączyć w sieciach z różną enkapsulacją - dopiero poprawne ustawienia dostosowujące urządzenie do działania w danej sieci powodują synchronizację z linią ADSL. Inaczej jest w przypadku urządzeń dedykowanych danemu rozwiązaniu - np. z LiveBox’em czy modemami USB u poszczególnych dostawców internetu. Tam faktycznie podłączasz i nawet bez dodatkowych ustawień urządzenie synchronizuje się z linią ADSL.

:arrow: Sprawdzałeś czy kabel telefoniczny jest OK?

:arrow: Jakie wartości wpisujesz w VPI i VCI?

:arrow: Możesz zrobić screen z ustawieniami urządzenia?

Pozdrawiam,

Dimatheus

A rozumiem :wink: ale i tak jakiego ustawienia bym nie ustawił, to i tak nie działa.

Kabel jest ok, bo aktualnie działam na modemie, więc linia również jest OK.

Wpisuje 0 i 35, tak jak mam ustawione w sterownikach od modemu.

Screeen z ustawień

Jeszcze dodam parametry linii, które znalazłem w Speedtouch Diagnostic (aktualnie używam Speedtouch 330).

Pozdrawiam :wink:

Hej,

:arrow: A czy ustawienia w ogóle są przez router zapamiętywane? W przypadku routerów z modemami ADSL TP-Link, gdy zdefiniuje się złe ustawienia, urządzenie w ogóle ich nie zapamiętuje. :slight_smile:

:arrow: Czy po wprowadzeniu nowych ustawień uruchamiasz router jeszcze raz?

:arrow: W ustawieniach routera w polu DSL Mode ustaw Multimode. Jeśli to nie zadziała spróbuj z G.MDT lub G.LITE.

Pozdrawiam,

Dimatheus

  1. Zapamiętywane są ustawienia :wink:

  2. Uruchamiałem ponownie, ale to nic nie dawało.

  3. Próbowałem już tak.

Hej,

A po ponownym uruchomieniu routera diada ADSL zapala się na moment i gaśnie? Jeśli zostawisz tak router powiedzmy na 5 minut, to czy choć jeszcze raz zapali się dioda ADSL?

Pozdrawiam,

Dimatheus

tak, od razu po włączeniu, ale jak router staje się gotowy do pracy, to nie świeci się w ogóle.

Nie, cały czas nie świeci.

Hej,

Czyli przypomina mi to zachowanie TP-Link’a z wbudowanym routerem ADSL2+. W czasie burzy po uderzenia pioruna się wyłączył i od tamtej pory się już nie synchronizował. Próbowałem na wiele sposobów uzyskać synchronizację, ale niestety bezskutecznie. Ostatecznie router poszedł do naprawy gwarancyjnej, której nie uznano, bo w protokole wpisano, że poprzez przepięcie elektryczne został uszkodzony modem ADSL. Może więc tutaj też jest podobnie i po prostu otrzymałeś uszkodzoną sztukę…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Tak właśnie myślałem, choć w aukcji pisało że sprawny 100%, a dopiero do odebrałem, więc jutro odsyłam, dzięki za pomoc :wink:

Hej,

Zawsze jest szansa, że trafi się na uszkodzony egzemplarz i niewiele na to można poradzić. Sprzedający co prawda mógłby każdy egzemplarz sprawdzić przed wysłaniem, ale nie zawsze istnieją takie możliwości.

Niektóre modele posiadają zabezpieczenia, które chronią modem przed uszkodzeniem - czasami są to zwykłe bezpieczniki. Ale rozbieranie routera uniemożliwi jego zwrot, bo pewnie sprzedający zarzuci nieautoryzowane próby naprawy - zatem szkoda chyba inicjatywy i nerwów.

Pozdrawiam,

Dimatheus

hmm ogólnie on ma pół roku gwarancji… ale jeżeli te bezpieczniki są akurat w tym modelu, to niewiem czy opłacalnym jest bawić się w te wysyłki, skoro można samemu.

Hej,

Tego akurat Ci nie powiem, bo nie wiem. Zresztą szczegóły techniczne Netgear’ów zdecydowanie trudniej znaleźć niż na przykład TP-Linków czy D-Link’ów. Więc z decyzją zostawiam Cię już sam. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Odesłałem go na gwarancje, po paru dniach przysłali mi sprawny i działa :slight_smile: W tamtym najprawdopodobniej był “spalony”, czy popsuty modem ADSL, bo właśnie po podłączeniu kabla nic nie świeciło ,a w tym od razu zaczyna dioda ADSL świecić :wink:

Dzięki za wszystkie porady :slight_smile:

Hej,

Całkiem prawdopodobne. Może wcześniej router miał bliskie spotkanie z przepięciem elektrycznym w sieci telefonicznej. :slight_smile:

Czyli najważniejsze osiągnięte - wymieniony i działający. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus