Mam taki oto dziwny problem z Internetem! Praktycznie o stałych godzinach Internet się rozłącza i po jakimś dłuższym lub krótszym czasie wraca. Byli u mnie spece z TP stwierdzili, że instalacja jest stara i zmiana jej pomoże. Wczoraj poprowadziłem nowy przewód od pierwszego, zdaniem TPSY najlepszego punktu dostępowego i dalej jest to samo. Pojawia się problem 692: problem z modemem lub innym urządzeniem łączącym i net znika po jakimś czasie wraca i tak kilka razy dziennie. Przeinstalowywanie sterowników, odłączanie modemu nic nie daje. Modem to Thompson speedtouch 330. Może ktoś przynajmniej wie co jest przyczyną takich dziwnych zachowań.
Miałem na neo 1 Mb podobny problem. Był on spowodowany modemem Sagem. Kupiłem router ADSL i od kilku miesięcy zero rozłączeń. Mam dwa kompy w domu. Zauważyłem też, że na drugiej maszynie z ledwo wyrabiającym zasilaczem modem się rozłączał przy próbie odpalenia np. Google Earth (karta graficzna mocno obciążona).
Sam nie wiem co jest przyczyną tego rozłączania. Od początku wydawało mi się, że to wina modemu, no ale skoro twierdzili, że zmiana linii pomoże to zmieniłem i dalej to samo… Zadziwiającym jest fakt, że to są z reguły stałe i regularne pory kiedy net wywala… O jeszcze jedno: gdy dajmy na to słucham radia przez Internet to dioda sygnalizująca połączenie modemu z komputerem przez USB miga nie wiem czy to normalne, bo w Netii nawet tego nie wiedzieli…
* Problem tkwił w błędnie wybranym modemie w ustawieniach połączenia. Wybrałem SpeedTouch-a i wszystko zaczęło działać. Problem może pojawić się u osób, które maja w komputerze zainstalowany zwykły poczciwy modem Dial-Up wydzwaniający się na 0209267 lub 0209244…
* Miałem także przypadek, kiedy w komputerze było 11 połączeń, system nie wiedział, które połączenie jest domyślnym. Pousuwaliśmy zbędne połączenia tyopu gad-gadu Net i stworzyliśmy jedno połączenie ustawiając je jako domyślne.
* Okazuje się, że można zainstalować sterownik dwa razy! należy usunąć wszystkie sterowniki z Panelu Sterownia—>Dodaj/usuń programy, wykonać restart komputera i zainstalować normalnie sterownik.
Jeżeli masz Internet z Netii nawet na łączu TPSA ta usterka powinna być obowiązkowo zgłoszona do Pomocy Technicznej Netii. To oni podejmują decyzje kto usunie awarie na ich łączu.
Gdy nie pomoże to co zamieściłem na wstępie Zalecam kontakt z Pomocą techniczną Netii i dokładne przedstawienie konsultantowi problemu, oraz czynności podjętych przez TP.