Od jakiegoś czasu zauważyłem, że nie dostaję powiadomień z kalendarza google. Dotyczy to zarówno powiadomień mailowych jak i sms-owych. Może inni forumowicze wiedzą coś w tym temacie, lub ktoś ma podobny problem.
Zgadza się. Od początku maja nie dochodzą żadne powiadomienia. Oczywiście Google wypisuje na swoim forum pomocy jakieś brednie o problemach poza Google
[b]Awaria kalendarza Google trwa już prawie pół miesiąca. Zaczęła się na początku maja 2011 roku. Awaria Kalendarza Google polega na braku powiadomień o zaplanowanych w tym kalendarzu wydarzeniach zarówno droga mailową jak i przez unikatową funkcję sms. Szczególnie ta druga funkcja (wysyłanie informacji z kalendarza na telefony komórkowe) a raczej jej brak jest szczególnie uciążliwy. Smuci fakt niemal zerowej reakcji ze strony google oraz prawie kompletna cisza na ten temat w internecie (również w branżowych portalach). Czyżby kalendarz google był tak mało popularny? Zrozumiałe jest, że w porównaniu do Gmail jest to usługa niszowa, ale podejrzewam, że wciąż jest mowa o co najmniej setkach tysięcy użytkowników.
Jak awaria kalendarza google przebiega w praktyce?
Awaria kalendarza google przebiega różnie, u rożnych użytkowników.
W moim przypadku wydarzenia zdefiniowane przed majem 2011 roku, oraz wydarzenia cykliczne (powtarzające się np. co miesiąc, również zdefiniowane przed majem) działają bez zastrzeżeń (dochodzą maile na skrzynkę gmail oraz powiadomienia sms, wszystkie o czasie).
Nowe wydarzenia nie dochodzą wcale ani na maila ani na komórkę drogą sms.
Nie jest wo z pewnością wina operatorów komórkowych (żadne filtry czy blokowanie bramek sms) bowiem jak wspomniałem nie dochodzą też powiadomienia mailowe.
U niektórych użytkowników wydarzenia dochodzą “losowo”.
Nie pomagają resety ustawień, aktywacja innego numeru telefonu itp.
P.S. Właśnie przed chwilą zaczęły działać sms’y i e-mail. Będę testował czy to tylko losowo działające przypomnienie czy to może już koniec awarii.