Szyfrowanie poczty wychodzącej + lokalne skanowanie antywirusowe.
W przypadku stosowania lokalnych programów antywirusowych (działających na komputerze użytkownika), oraz używania do odbioru poczty programu Outlook lub Outlook Express może wystąpić problem z wysyłaniem poczty z użyciem TSL/SSL.
Wynika to z architektury bezpieczeństwa SSL.
Przykładowy komunikat błędu:
Nawiązanie połączenia SSL z serwerem jest niemożliwe. Konto: ‘YYYYY’, Serwer: ‘mail.zoz.org.pl’, Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: ‘454 TLS not available due to temporary reason’, Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Tak, Błąd serwera: 454, Numer błędu: 0x800CCC7F
Problem mozna rozwiązać stosując jedno z poniższych rozwiązań:
wyłączając skanowanie poczty w skanerze antywirusowym
instalując alternatywny program pocztowy
wyłączając szyfrowanie poczty wychodzącej w konfiguracji konta.
Zaleca sie jednak sprawdzenie na stronie producenta programu antywirusowego, czy istnieje mozliwosc takiej konfiguracji, która umożliwi poprawną współpracę z TSL/SSL.