Nie można odnaleźć określonego modułu, krytyczne zakończenie explorer'a


(Agnesan) #1

Witam,

przy każdorazowej próbie wywołania menu kontekstowego na pliku lub katalogu za pomocą prawego przycisku myszy wyskakuje mi informacja o treści "Nie można odnaleźć określonego modułu. C:\Program FIles\Common files\Adobe(...)\VersionCue.DLL" (ma to prawdopodobnie związek z próbami instalacji Adobe PS przez drugiego użytkownika komputera). Potem następuje krytyczne zakończenie aplikacji explorer'a i jego restart.

Raporty z OTL poniżej. Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dzięki.

OTL.Txt

Extras.Txt


(Atis) #2

Pobierz Farbar Recovery Scan Tool 64-Bit Version

Uruchom FRST i kliknij Scan. Pokaż raport FRST i Addition.

Raporty umieść na http://wklej.org/ i podaj link.

Pobierz i uruchom Autoruns

File -> Save.. -> AutoRuns.arn

Plik AutoRuns.arn wyślij na http://sendfile.pl i podaj link.


(Agnesan) #3

FRST: http://wklej.org/id/1357110/

Addition: http://wklej.org/id/1357113/

 

AutoRuns: http://sendfile.pl/211484/AutoRuns.arn

 

Dzięki za szybką reakcję.


(Atis) #4

Uruchom Autoruns i na karcie Explorer skasuj wpisy od Adobe.

Kliknij prawym i wybierz Delete. Dodatkowo skasuj wszystkie wpisy File not found.

Odinstaluj szkodliwy program Orbit Downloader:

W panelu sterowania odinstaluj Bundled software uninstaller.

Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Szukaj i później Usuń.

Kliknij Scan i pokaż nowy raport z FRST bez Addition.


(Agnesan) #5

FRST po wykonaniu zaleceń: http://wklej.org/id/1358010/

 

Ogólnie jest lepiej - działa, co nie działało. Czekam jeszcze na ostateczny komentarz dot. załączonego raportu i, jak dla mnie, można oznaczać jako rozwiązany :slight_smile:

 

Stokrotne dzięki za pomoc!


(Atis) #6

Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :

HKLM-x32\...\Run: [Conime] => %windir%\system32\conime.exe
HKU\S-1-5-21-3675874177-1501220863-79408721-1000\...\Run: [AdobeBridge] => [X]
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.symantec.com/redirects/security_response/fix_homepage/index.jsp?lg=pl&pid=nis&pvid=20.4.0.40
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.symantec.com/redirects/security_response/fix_homepage/index.jsp?lg=pl&pid=NIS&pvid=20.4.0.40
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
SearchScopes: HKLM - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = 
C:\AdwCleaner
C:\ProgramData\McAfee
C:\ProgramData\AVG
C:\Users\Agnieszka\AppData\Roaming\AVG
C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\AVG
C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\Temp\*.dll
C:\Users\Agnieszka\AppData\Local\Temp\*.exe

Uruchom FRST i kliknij Fix. Później skasuj folder C:\FRST

Pobierz TFC - Temp File Cleaner Uruchom TFC i kliknij Start.

Uruchom SecurityCheck i aktualizuj programy oznaczone jako Out of date

Dysk przeskanuj Malwarebytes Anti-Malware

Podczas instalacji usuń zaznaczenie przy Uruchom okres testowy Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Język PL > Settings > General Settings > Language > Polish


(Agnesan) #7

Wszystko śmiga, jak należy, żadnych "out-of-date'ów".

Jeśli nie muszę podsyłać już żadnych raportów, to wątek  możemy zakończyć :slight_smile:

Jeszcze raz dzięki.