Nie można zainstalować Windowsa


(Darnovc) #1

Witam. Dzisiaj na drugim komputerze chciałem sformatować dysk, po czym wgrać od nowa system. Formatowanie przebiegło pomyślnie. Teraz, gdy chcę zacząć instalację systemu pojawia się błąd:


(gucio0123) #2

Prawdopodobna przyczyna jest konflikt jakiegoś urządzenia podlaczonego do kompa które jest w momencie instalacji włączone proszę spróbować wyłączyć drukarki i inny sprzęt podpięty pod usb czasem tak może być że instalacja się nie powiedzie jak coś pisz na gg 1974456 mo być to konflikt pamięci ram co jest bardzo prawdopodobne sprawdz to najpierw na jednej kości instaluj a jak nie da rady to na drugiej

sprawdz też to: http://support.microsoft.com/?kbid=329293

Obawiam się, że to właśnie uszkodzenie pamięci: wskazuje na to numer błędu, czyli STOP 0x00000050

Może to coś pomoże:

Stop 0x00000050 (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA)

Komunikat ten, nazywany także Stop 0x50, informuje o nieznalezieniu żądanych danych w pamięci niestronicowanej. Przyczyną może być błąd w usłudze systemowej, błąd w programie antywirusowym lub uszkodzony wolumin NTFS.

Interpretacja komunikatu

Komunikat ten zawiera cztery następujące parametry:

1.

Adres wirtualny, pod którym wystąpił błąd

2.

Typ dostępu (0 = odczyt, 1 = zapis)

3.

Wartość niezerowa oznacza adres instrukcji, z której pochodziło odniesienie do adresu zawartego w parametrze 1

4.

Informacje o błędzie interpretowane przez jądro

Rozwiązywanie problemu

Uszkodzony sprzęt. Komunikat Stop 0x50 zwykle występuje po instalacji uszkodzonego sprzętu lub w przypadku awarii zainstalowanego sprzętu (problem najczęściej wiąże się z głównym RAM, z buforem RAM L2 lub z video RAM ). Jeśli sprzęt niedawno dodano do systemu lub istniejący sprzęt uległ awarii, to należy go usunąć i sprawdzić, czy problem się powtarza. Należy uruchomić narzędzia diagnostyki sprzętu dostarczone przez producenta systemu (informacje o tych procedurach powinny znajdować się w dokumentacji komputera).

Błąd w usłudze systemowej. Należy wyłączyć usługę w celu sprawdzenia, czy rzeczywiście jest ona przyczyną problemu. Jeśli tak jest, należy skontaktować się z producentem usługi i uzyskać zaktualizowaną wersję. Jeśli błąd występuje podczas uruchamiania systemu, należy nacisnąć klawisz F8 w celu otworzenia menu opcji zaawansowanych i wybrać opcję Ostatnia znana dobra konfiguracja. Opcja ta jest najskuteczniejsza wówczas, gdy dodawany jest tylko jeden sterownik lub usługa jednocześnie.

Programy antywirusowe. Jeśli po wyłączeniu programu antywirusowego błąd zniknie, to należy skontaktować się z producentem programu i pobrać zaktualizowaną wersję.

Uszkodzony wolumin NTFS. Należy uruchomić Chkdsk /f /r w celu wykrycia i usunięcia błędów na dysku. Przed rozpoczęciem skanowania partycji systemowej należy powtórnie uruchomić system. Jeśli błąd uniemożliwia uruchomienie systemu, należy uruchomić Chkdsk /r z Konsoli odzyskiwania (opisanej w rozdziale „Narzędzia i strategie rozwiązywania problemów”). Jeśli dysk twardy jest dyskiem SCSI, to należy sprawdzić, czy nie ma problemów pomiędzy dyskiem a kontrolerem SCSI.

Ostrzeżenie: Jeśli partycja systemowa jest sformatowana jako FAT16, to uruchomienie narzędzia dyskowego, takiego jak Scandisk, z MS-DOS może spowodować utratę długich nazw plików używanych w systemie Windows 2000. W przypadku dysków Windows 2000 należy zawsze zastosować wersję Chkdsk przeznaczoną dla Windows 2000.

Przydatne może być także przeczytanie ewentualnych komunikatów zapisanych w dzienniku systemowym (dostępnym w Podglądzie zdarzeń) lub wyłączenie buforowania BIOS.

Firma Microsoft regularnie udostępnia zestawy Service Pack zawierające udoskonalenia produktu i rozwiązania problemów. Zalecane jest instalowanie wszystkich nowych zestawów Service Pack. Aby sprawdzić, który Service Pack jest aktualnie zainstalowany na systemie, należy uruchomić winver i otworzyć okno dialogowe Windows 2000 – informacje. Informacje o instalacji najnowszego Service Pack znajdują się na końcu tego rozdziału pod hasłem „Zasoby dodatkowe”.

Oprócz zestawów Service Pack Microsoft udostępnia bieżące aktualizacje nazywane hotfix, mające na celu rozwiązanie określonego problemu. Instalacja hotfix jest zalecana tylko w przypadku występowania problemu, który hotfix ma rozwiązać. Zestawy Service Pack zawierają wszystkie aktualizacje typu hotfix wydane od momentu wydania poprzedniego zestawu. Informacje o zainstalowanych aktualizacjach tego typu nie są dostępne w winver. Więcej informacji znajduje się na końcu tego rozdziału pod hasłem „Zasoby dodatkowe”.

Więcej informacji o błędzie Stop 0x2E znajduje się w Microsoft Knowledge Base – należy podać słowa kluczowe winnt i 0x0000002E.

Więcej informacji o błędzie Stop 0x50 znajduje się w Microsoft Knowledge Base – należy podać słowa kluczowe winnt i 0x00000050.

źródło: http://forum.programosy.pl/nowe-ramy-bl ... 98228.html


(Chojinka) #3

a czy windows jest oryginalny?

bo jak nie to zapewne został źle skopiowany albo żle wypalona płyta iso.

itd...


(Darnovc) #4

@up

Płyta jest dobra. Windows był z niej wcześniej instalowany.

@2x up

Zobaczymy. Dzięki za odpowiedź