Niebieski ekran i błąd "Unknown hard error"

Witam.

W czasie pracy na Windowsie co jakiś okres czasu pojawia się mi niebieski ekran z napisem: “Unknown hard error” (potrzebny jest reset PC). Podejrzewam jakiegoś wirusa, dlatego wstawiam logi z OTLa i proszę o przejrzenie ich.

OTL log

Extras

Z góry dzięki za pomoc.

Uruchom OTL i w okno (Własne opcje skanowania/Script)wklej:

Kliknij Wykonaj skrypt…Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie. Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij (Skanuj).

Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania.

Nowe logi daj na tych ustawieniach:Zaznacz-Wszyscy użytkownicy.Wszystkie panele-Użyj filtrowania.Zaznacz-infekcja LOP iPurity.

Houston, we’ve got a problem.

Gdy wkleiłem skrypt i kliknąłem, by się wykonał, Windows wyrzucił mi komunikat w stylu:

“Pliki wymagane do prawidlowego dzialania systemu Windows zostaly zastapiane nie rozpoznanymi wersjami. Aby zapewnic stabilnosc systemu, system Windows musi przywrocic oryginalne wesje tych plikow. Włóż płytę z systemem do napędu CD-ROM.”

Zignorowałem go, klikając “Anuluj” i “Ok” w następnym okienku, pytającym, czy jestem pewny - ten sam komunikat wyskoczył jeszcze kilka razy, za każdym razem klikałem “Anuluj”. Skrypt się wykonał, potwierdziłem restart, ale po restarcie loga z działania OTLa już nie uświadczyłem, bo po zakończeniu ładowania systemu, w momencie, gdzie zwykle pojawia się ekran “Zapraszamy”, komputer przywitał mnie serią trzech komunikatów (to nie dokładne cytaty, tylko ogólny sens):

  1. “Nie powiodło się uruchomienie programu winlogon.exe, ponieważ nie można znaleźć pliku SHELL.dll”.

  2. “Nie powiodło się uruchomienie programu lsass.exe, ponieważ nie można znaleźć pliku SHELL.dll”.

  3. “Nie można załadować biblioteki DLL interfejsu logowania - msgina.dll”.

Może nie powinienem był tamtych komunikatów o podmienionych plikach przeklikiwać? Mam zainstalowaną konsolę odzyskiwania systemu Windows (system to Windows XP SP3) - może spod niej da się brakujące pliki przywrócić?

Błąd tkwi tutaj:

Nie należy tak usuwać wpisów w mountpoints2, gdyż oprócz wpisów są usuwane pliki w nich uwzględnione. Zamiast wklejania całej masy tekstu w skrypt wystarczy usunąć całą gałąź HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2

kremuwa , na razie pobierz i wypał na płytkę [OTLPE](http://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/page p 4251#entry4251). Wejdź pod nim do katalogu C:_OTL\Movedfiles i przywróć do folderu C:\WINDOWS\system32 pliki shell32.dll i msgina.dll. Po tym spróbuj uruchomić normalnie system.

Trzeba było płytkę włożyć.Wykonaj instalację nakładkową.http://helpc.eu/topic/1586-instalacja-nakladkowa/

Ok. Zrobiłem tak jak kazał “deFco247” i zadziałało. Dzięki za pomoc. Mam zrobić coś jeszcze?

Nowe logi z OTL.

OTL log

Uruchom OTL i w okno (Własne opcje skanowania/Script)wklej:

Kliknij Wykonaj skrypt…Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie. Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij (Skanuj).

Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania.

Raport z usuwania

OTL log

W porządku.W OTL użyj opcji Sprzątanie.Przeskanuj jeszcze programami:Malwarebytes Anti-Malware i Dr.WEB CureIt.