Nierozpozanie rozszerzenia .ico po dezinstalacji Nero 9

Witam!

Kilka dni temu zainstalowałem triala Nero 9. Zawiodłem się jednak srodze i postanowiłem go usunąć. Dodam, że podczas instalacji, mimo wybrania trybu własnego, pakiet automatycznie i zupełnie bez pytania skojarzył wszystkie rozszerzenia multimedialne ze swoimi aplikacjami. Usunąłem Nero, wyczyściłem rejestr CCleanerem i Ashampoo WinOptimizerem 5.

I tutaj pojawia się problem z Windowsem (XP Home z Service Pack 3).

Otóż system “zapomniał” o wszystkich rozszerzeniach. Np. normalnie rozszerzenie .mp3 jest rozpoznawane przez jako “dźwięk w formacie mp3”, .jpeg, jako “obraz JPEG”, .wav, jako “plik audio pakietu Windows Media” (lub podobnie), a .wmv, jako “klip filmowy”. Po dezinstalacji Nero .mp3, to po prostu “plik MP3”, .jpeg, to “plik JPEG”, a .wav, to “plik WAV”.

Poradziłem sobie z tym jednak, po prostu kojarząc znów pliki w WMP. Jednak oprócz tego, rozszerzenie .ico, rozpoznawane normalnie przez Windows, jako “ikona” też się “zapomniało” i jest to tylko “plik ICO”, a ponadto nie ma żadnego podglądu i muszę dla każdej ikonki otwierać XnView, by ją zobaczyć. I z tym już nie mogę sobie poradzić :frowning:

Niestety nie mogłem przywrócić systemu, gdyż usługę tę wyłączyłem dawno, dawno temu, choć normalnie na pewno bym to zrobił. I teraz pytanie - czy mogę jakoś to naprawić? Może jakiś fix do rejestru, czy coś…

Ponadto w Google nie potrafię znaleźć rozwiązania, a forumowe “sprawdzone porady” nt. ikon nie przyniosły efektu; w sumie to nie problem jako tako z ikonami, tylko z ich formatem i jego nierozpoznaniem przez system.

Przepraszam za opis tej całej sytuacji z mp3, jpg itd., ale chciałem jak najdokładniej przedstawić problem. Fakt, jest bardzo niewielki, ale jednak mi zależy na rozwiązaniu. Chodzi wyłącznie o rozszerzenie .ico.

Pozdrawiam!

Spróbuj użyć plików naprawczych dla danego skojarzenia pliku, w tym wypadku ICO: instrukcja.

Łaaaaaaaaaa!

Wybaczcie entuzjastyczny okrzyk, ale podziałało, pliki .ico znów są “ikonami” i normalnie się wyświetlają, bez konieczności używania zewnętrznego programu.

@cosik_ktosik

Wielkie dziękowania i pozdrowienia za - po pierwsze - skuteczną i po drugie - ultraszybką odpowiedź :lol:

Do zamknięcia. Sorka za problem :oops: