Niestabilne połączenie przez adapter USB - jak to poprawić?


(zgredzio) #1

Posiadam router Pentagram Cerberus P 6360, który nie sprawia mi kłopotów. Internet jest dzielony w mieszkaniu w bloku (48 m2). Prawie wszystkie urządzenia nie mają problemu z łączeniem się i zasięgiem sieci poza komputerem stacjonarnym. Tam mam podłączony adapter TP-LINK TL-WN725N. Niestety, Internet znika co jakiś czas. Nie mam tu na myśli kilku czy kilkunastu minut, ale kilka razy dziennie. Nie zdarza się to codziennie. Taka sama sytuacja była, gdy używałem adaptera Pentagram HorNet P 6132-12. Nie mam pomysłu, dlaczego tak się dzieje. Tym bardziej, że z innymi urządzeniami nie ma problemu. Wyłączałem oszczędzanie energii, zmieniałem kanały, ale to za bardzo nie pomogło. A może to kwestia routera?


(Longhorn2009) #2

Spróbuj ustawić na routerze szerokość kanału na 20MHz. Zaktualizuj firmware routera i sterownik karty sieciowej do najnowszej wersji.

Jaki zasięg masz w tym kłopotliwym miejscu?


(zgredzio) #3

Szerokość ustawiona, najnowsze firmware już mam, sterowniki są. Program inSSIDer 2.1 pokazuje takie parametry:

http://s23.postimg.org/kfp7rxtwr/capture_05042015_175125.jpg


(Longhorn2009) #4

Szkoda, że wyciąłeś reszte okna. Dużo jest innych sieci na podobnym kanale?


(zgredzio) #5

Moja jest jedyna:

capture_05042015_184518.jpg


(Longhorn2009) #6

Nowe karty najlepiej działają na szyfrowaniu WPA2 i kluczu AES. Spróbuj zmienić na routerze na takie ustawienia.

Masz mocno zakłócony eter, pewno mieszkanie w bloku. W przyszłości możesz pomyśleć nad routerem dualband.


(zgredzio) #7

Chciałby zmienić, ale router marudzi komunikatem “contains invalid characters:”. Nie rozumiem, o co chodzi. Panel wygląda tak:

Schowek01.jpg


(Longhorn2009) #8

Obrazek coś nie działa. Spróbuj na jakimś prostym haśle np. klucznik.


(zgredzio) #9

Ok, hasło już zmienione.


(Longhorn2009) #10

Świetnie, zapisz ustawienia, zrestartuj router i testuj intensywnie na tych ustawieniach. Może być potrzeba ponownego połączenia z siecią na nowym konfigu.


(zgredzio) #11

Ok, dzięki za pomoc. Na pewno jeszcze dam znać, gdy problem dalej będzie istniał.