Niestabilny internet na drugim routerze, Pomóżcie :)

Witajcie, postaram się opisać wszystko dość szczegółowo, abyście mieli dobry wgląd do sytuacji, wiec tak posiadam dwa identyczne routery TP-LINK W8951ND (v5) z najnowszym oprogramowaniem na obu urządzeniach 5.0.0 Build 160113 Rel.12389 i teraz pierwszy router jest podpięty pod Neostradę i na tym routerze internet działa bez najmniejszych problemów zawsze jest nic nie ginie drugi router działa jako Switch i przekazuje dalej internet i tam niestety internet ginie raz jest a po godzinie albo dwóch nagle ucieka i zaczyna ginąc zarówno na kablu jak i na wi fi zazwyczaj jak włączę jakieś urządzenie i próbuje szukać adresu ip aby się podłączyć… Niżej pokarze wam zdjęcia ustawień i postaram się opisać aby nie było zamieszania i nieporozumień :).

Pierwszy router ustawiony jest na adresie standardowym http://192.168.1.1/ https://drive.google.com/file/d/0B1YGjy8J3e8eY2JXMndNQmQxUzQ/view?usp=sharing (tutaj okno statystyk) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eOXF2LUJZeWQxU1k tutaj ustawienie okna z parametrami dla Neostrady. https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eSWpEWXVYZEJMRkk (tutaj ustawiania LAN Co warto zauważyć konsola Xbox one ma ustawiony adres IP na sztywno z końcówką 150 . na konsoli Xbox one ustawienia karty bezprzewodowej mam ustawione na pobieranie adresu automatycznie i konsola łapie prawidłowo na 150  cała reszta urządzeń łapie adres ip automatycznie dynamicznie zarówno na wi-fi jak i na kabli.) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eNnFIeWUyTDNQZDg (tak wygląda ekran ustawień Wi-Fi) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eOXYyekp4dWlCSzg (tutaj ekran z ustawieniami NAT pod konsole dlatego tez mam ustawienia ip na sztywno pod numerem 150) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eb1VwTDJxU3FWeHc (tak wygląda ustawienia ADSL) Więcej nie zmieniałem .

Teraz ustawienia drugiego routera Ten jest ustawiony na adres 192.169.1.20 (zważywszy, że tam adresy ip na wi-fi są od końcówki 100 nic nie powinno stać na przeszkodzie ) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eQnB0TnNMWHU4OW8 jak widać na zdjęciu teraz mogę się zalogować z każdego urządzenia na oba urządzenia bez znaczenia i teraz działa to wszystko super jednak nie zawsze tak jest ;/ https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8edkNFMHZvTlF5a0U (Tutaj główne ustawienia jako switch) https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eZkJDN2c4QnlmWDg ( ustawienie nat z wyłączonym DHCP)https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eY21ub0FycU9BQjg (ustawienia wi-fi)https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eUTNXSkJhSlNEcWs (na obu urządzeniach identyczne ustawienia firewall)

 

To by było chyba na tyle mam nadzieje że komuś będzie się chciało sprawdzić wszystko co tu wstawiłem i pomoże jak prze konfigurować urządzenia aby się pozbyć tego problemu moim zdaniem powinno być tak w porządku a niestety w różnych momentach internet ginie…

Połączone je masz portami LAN?

Jeśli z trybem Bridge są problemy spróbuj ustawić drugi router na dynamic IP. 

Tak podpięte są jako LAN Dynamiczne IP masz namyśli z włączony, serwerem DHCP ? Tak miałem na samym starcie było jeszcze gorzej :stuck_out_tongue: bo wtedy które pierwsze było pierwsze te miało neta :stuck_out_tongue: całkiem nie szło dojść do ładu.

  1.  uptime trzyma (ten drugi)? Pewny jesteś, że nie jest uszkodzony? 

  2. puść ping na 192.168.1.1 a potem na 192.168.1.20 i potem sprawdź, czy mają różne adresy fizyczne MAC  (arp -a) - spotkałem się w życiu z dwoma kartami sieciowymi i z dwoma domowymi rotuerami z tym samym adresem…

  3. z ciekawości zamień miejscami zasilacze - jak zacznie ginąć internet na drugim, to znasz przyczynę (zasilacze to główny powód problemów w routerach domowych…),

  4. pogoda? pewny jesteś, że się nie przegrzewa?

  5. odciążyj procesor, wyłącz firewall na drugim routerze (i tak nic nie robi).

  6. potestuj z wifi na tym drugim - np. zostaw tylko b+g (może jakiś tryb z konkretnym urządzeniem ‘przywiesza’ urządzenie).

  7. z innej beczki - wyłącz WPS przy wifi.

  1.  “uptime trzyma (ten drugi)?” nie bardzo wiem o czym piszesz i jak to sprawdzić. Uszkodzone nie są bo oba sprawdzałem łącząc każdego z osobna na krotko do komputera typowo jako główny czyli dane od Neostrady, działały oba po za tym one są nowe kupiłem z 2 tygodnie temu może.

  2. ping na routerach https://drive.google.com/open?id=0B1YGjy8J3e8eeWtPUVJDM2VMdGc Na pierwszych fotkach z kazdego urządzenia jest informacja z MAC routerach pierwszy ma  c0:4a:00:08:ff:af  drugi  c0:4a:00:08:fd:36 wiec różne.

  3. sprawdzę jutro dam znać czy są jakieś zmiany,

 

  1.  no nie wiem możliwe że pogoda bo przez kilka dni było w porządku ale z racji tego że pewny nie jestem czy na pewno wszystko zrobiłem dobrze pisze tutaj możne jednak robię coś nie tak :slight_smile: Routery maja z 2 tygodnie i około tygodnia działało wszystko bez zarzutu .

 

  1. Wyłączyłem.

 

  1.  Ustawiłem do sprawdzenia :slight_smile: Na tą chwile jest wszystko dobrze bo bez najmniejszych problemów wchodzę na oba urządzenia i wi-fi działa a bywa tak że jak nie działa wi fi to już mam brak odpowiedzi wchodząc po kablu na adres drugiego urządzenia ;/

  2. A jak to wyłączyć ? na wcześniejszym urządzeniu tego nie miałem i w sumie nie bardzo wiem jak to działa :stuck_out_tongue:  już wiem wyłączam będę sprawdzał jak się jutro będzie zachowywać,

Możesz spróbować ustawić na dynamic IP zamiast Bridge jeśli porady kolegi nie pomogą, serwer dhcp zostaje wyłączony. Nie ma potrzeby rozdawać kolejny raz adresów.

To są ustawienia dla adsl, dla lan nie mają zadnego znaczenia.

 

Dokładnie -  tak samo jak firewall na drugim routerze. 

 

Na tą chwile jest wszystko w porządku. Zobaczę jak będzie sytuacja wyglądać w ciągu dnia, przy normalnym funkcjonowaniu.