Nieudany update biosu w laptopie Toshiba A300

Witam!

Mój problem dotyczy Biosu w laptopie Toshiba A300. Profilaktycznie odpaliłem automatyczny update, wszystko się ładnie pobrało, leczy kiedy doszło do flashowania, nastąpiła przerwa w zasilaniu (też mam “szczęście”, że akurat w tym momencie). Oczywiście Bios nie zdążył się zaktualizować. Po odpaleniu laptopa na ekranie nie pojawia się kompletnie nic. Co mam w takim wypadku robić? Liczę na szybką pomoc :slight_smile:

Z góry dzięki.

PS. Laptop jest jeszcze na gwarancji.

Chyba tylko serwis i mieć nadzieję, że uwzględnią jako naprawa gwarancyjna.

Może tu: http://ocforum.pl/showthread.php?t=9158

Z tym, że mi chodzi o przywrócenie Biosu w laptopie.

Zaraz zaraz, w laptopie który może jechać na baterii jeśli nie ma dopływu soków z gniazdka? To czy odzyskasz system zależy od zabezpieczeń BIOSu typu dual bios itp. jeśli tego nie masz to niestety, wizyta w serwisie się kroi. Albo przeczytaj swój manual do lapka, może jest też taka opcja odzyskania BIOSu przez wsadzenie płytki ze sterami która dostałeś wraz z lapkiem.

Heh. Seria niefortunnych zdarzeń. Bateria została wyjęta by jej nie “zarzynać” (lapek jest praktycznie ciągle podłączony do sieci). Z kolei co do płytki to jej nie dostałem (płyta jest na dysku twardym, ale nie została zgrana przez właściciela). Czy jest może opcja, aby zabootować bios z płyty? Zadziałałoby to? Jeżeli tak to czy może ktoś podać link do obrazów biosu do toshiby a300 (psagcu)? Znalazłem tylko wersję US.

Mam Toshibe A 300D, w jaki sposób jak napisałeś ‘‘odpaliłem automatyczny update’’ ?

W sensie: pobrałem plik z biosem preferowany przez narzędzie Toshiby, odpaliłem exe z automatycznym instalatorem i “poszło”.

Czyli jednak system Ci się odpalił skoro mogłeś na laptopie uruchomić pobieranie?

Nie. Żeby nie było niedomówień:

  1. Pobrałem bios wraz z instalatorem.

  2. Uruchomiłem instalator (instalator działa w windowsie).

  3. Rozpoczęło się flashowanie.

  4. Nastąpiła przerwa w zasilaniu.

  5. Mam czarny ekran przy włączaniu komputera.

Teraz mam 2 pytania:

-komputer był zakupiony w Avansie, a więc czy mam się zwrócić do Avansu czy do Toshiby w sprawie gwarancji?

-czy na ten laptop jest gwarancja door-to-door?

Sprawdź na karcie gwarancyjnej kto udzielił gwarancji. Jestem przekonany, ze Toshiba, możesz oddać komputer do sklepu ale czas naprawy pewnie się przedłuży.

Wszystko powinno być napisane w karcie gwarancyjnej, możliwe, że można sprawdzić to na stronie Toshiby po podaniu modelu i numeru seryjnego, my nie możemy tego zrobić ale tylko Ty.