Niskie pingi

Znaczy do routera mam ping zerowy, czyli w skrocie jakie jest rozwiazanie? Czy streamerzy szukają najlepszego operatora, mają najdroszy sprzet(router, komputer) czy o co chodzi? Pytam dokladnie o rozwiazanie. Moze ktos streamuje z Polski z tu obecnych i gra na pingu do 10 z Frankfurtem? Jak to osiagnal? Z tego co mi wiadomo to zaden operator nie bedzie w stanie zaoferowac lepszego pingu dla jednostki, niewazne za jaka cena. Czy dogadywaliscie sie z operatorami o najnizszy mozliwy ping??

Do routera zawsze będziesz mial 1ms z ewentualnymi skokami. Jeśli Ci pokazuje 0ms, to Twój system źle Ci pokazuje.

Osiągnięcie w sieci operatora, np. 5ms to żaden wyczyn, ale co się dzieje poza siecią operatora, tego już nie wiesz.

Poza siecią operatora można zbadać z pewną dokładnością co się dzieje z pakietem poleceniem traceroute, którego parametrem będzie nazwa domenowa albo adres IP serwera gier.
Wynik pokaże Ci przez ile routerów przechodzi pakiet po drodze i jakie opóźnienia masz do każdego z nich. Spróbuj też zobaczyć jaki wynik masz w pingach na różnych speedtestach np. w niemczech, w Polsce, np. dobry speedtest z serwerem testowym w głównym węźle w W-wie to speedomat.pl

Ładnie też to wizualuzuje np. PingPlotter

Czasem do danej jednej usługi/serwera lepiej będzie się nadawać inny operator, bo ma wykupiony inny ruch do “brzegówek”. Protestuj kilka VPNow np. ExpressVPN

Osiągnięcie <1 ms w sieci operatora to też nie jest wycznyn :slight_smile:
Przechwytywanie

Znaczy ja to rozumiem, ale to wciąż krążenie wokół tematu, ponawiam pytanie, jaką działalność, jaki sprzęt, jaką umowę i jakiego operatora wybierają streamerzy, którzy mają po 6,7 pingu do Niemczech na serwer Fortnite? Nie oczekuję odpowiedzi jak co działa, bo to mniej więcej wiem, odległość trasy, itd. Ale co zrobić, żeby zostać streamerem i mieć 6, 7 pingu? Gdzie się udać? Jaką umowę zawrzeć i z kim?

https://www.youtube.com/watch?v=3VCPt38_Afc tu wklejam link jak polski streamer fortnite gra na 10-20 pingu z Polski na Europejskich serwerach (zlokalizowanych w Niemczech)

Ja tam widzę 26 pingu i brak informacji o tym do jakiego serwera został podłączony, no ale noszę okulary…

Jeśli chcesz uzyskać taką odpowiedź to pytaj tych streamerów, wątpię by ktoś miał wiedzę na temat tego z jakim dostawcą jaki streamer ma podpisaną umowę. Prawie pewne jest jednak że:

  • umowa na firmę
  • router i karta sieciowa 10Gbit/s
  • połączenie z routerem LAN (kablem)
  • nie jakiś najtańszy router tylko coś z wyższej półki, pewnie z jakimś dobrym QoS
  • karta sieciowa dobra (pewnie w większości przypadków zintegrowana, ale płyta główna z wyższej półki)
  • niezaśmiecony system - często skonfigurowany pod kątem streamowania (bez zbędnego softu)
  • brak dodatkowego Trafficu w LAN i WLAN
1 polubienie

I właśnie mniej więcej o to mi chodziło, czyli co oni mają lepszego niż ja, że osiągają taki ping. Ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Karta sieciowa i Switch 10Gbit jakoś mocno wpływają na niski ping? Co daje umowa na firmę?

Odpowiedź dostosowałem do autora. Jak switch obsługuje te 10Gbit/s to z automatu jest w stanie obsłużyć większą ilość pakietów w ciągu sekundy - większa przepustowość spowoduje, że ping będzie stabilniejszy, a być może i niższy.

Umowa na firmę już wspominałem o tym wyżej. Niby ten sam kabel, ten sam operator, to samo łącze (chociaż nie zawsze), ale inaczej jest traktowany ruch firmowy niż konsumencki - wyższe priorytety pakietów, wyższy priorytet w routingu, inne trasy, a może nawet i inne wyjście na świat. Plus lepsza obsługa awarii. Jednak to zależy od operatora, lokalni mali raczej się w takie coś nie bawią i nawet jak umowa jest na firmę nie masz dedykowanego IP (co też swoją drogą odróżnia często ofertę konsumencką od firmowej).

Oczywiście to nie są reguły i wszystko będzie zależało od konkretnego przypadku.

10 Gbps przy transferach rzędu 0,5-1 Mbps jakie zazwyczaj generuje granie online? :slight_smile:
Ping będzie taki sam na Fast Ethernet jak i na 10GE.

Jak już się czepiasz to czepiaj się całego zdania, które ma jako całość sens, a nie wybierasz fragment, który osobno już tego sensu nie ma …

Nie chodzi o przepustowość w kontekście prędkości na jednym porcie, a przepustowości (ilości) możliwych do obsłużenia pakietów w danej jednostce czasu. Bardzo często switche/routery mają X portów 10Gbit, ale ilość obsługiwanych pakietów (wydajność urządzenia) nie pozwoli w osiągnąć w całej sieci prędkości X*10Gbit, a znacznie mniej. Urządzenia są w stanie np obsłużyć ruch o prędkości 1000Gbit/s i to jest rozdysponowane na wszystkie porty 10Gbit. Czyli dla 10 takich portów wszystko będzie ok, ale przy 20, gdzie do każdego podpięte będzie urządzenie i będzie wysyłało lub popierało dane to nagle się okaże, że pomimo portu 10Gbit prędkość spadnie do 5Gbit.

Tylko jakie to ma znaczenie w kontekście grania online, którego zapotrzebowanie na pakiety jest znikome?

I zapewne windows do tego ? czy może linux się nadać również ?

Pierwsze słyszę by gry online miały znikome zapotrzebowanie na pakiety. Owszem transferu dużego nie wygenerują, ale ilość wysłanych pakietów w mojej opinii i na mój stan wiedzy jest większa.
Ilość pakietów nie przekłada się 1 do 1 na ilość transferowanych danych. Wszystko zależy od tego jak pakiety są przez poszczególne urządzenia przesyłane - w szczególności jak pakowane są właśnie przez bramkę.
Jak wyślesz jednym ciągiem 1MB danych zajmie on mniej pakietów, niż w przypadku kiedy będziesz wysyłał łącznie 1MB w partiach po 1KB. Gry wysyłają często dane ale małe porcje - w przeciwieństwie do pobierania i wysyłania plików. I nie ma tutaj znaczenia że jest to w ramach jednej sesji tcp/ip.

Nie wiem czemu wyczuwam sarkazm … :thinking:

nie no poważnie pytam, czy system operacyjny możesz mieć lepszy/gorszy wpływ na pingi ?

Gry online wymagają przede wszystkim bezstratnego i stabilnego łącza z niskim jitterem, wydajność pakietowa przy współczesnych rodzajach dostępu nie jest problemem.

Tak ponieważ sterowniki czyli to jak zaimplementowany jest cała obsługa stosu TCP/IP będzie (może być) różna w zależności od systemu, a nawet jego wersji.
Przy czym nie powiedziałbym, że to będzie odczuwalna różnica i że jeden jest lepszy od drugiego. Jeśli jeden i drugi jest zasyfiony i coś filtruje dodatkowo pakiety, albo obciąża łączę to w jednym i drugim przypadku ping względem czystego (zdrowego) systemu będzie gorszy.

Wybór OS to raczej ostatnia rzecz do optymalizacji pingu, większy efekt dadzą inne rzeczy niż zmiana os.

@MatX1 z czego wynikają straty? Z tego że jakiś węzeł nie jest w stanie przetworzyć na czas wszystkich pakietów i w momencie gdy nadejdzie ich kolej są przedawnione i nie wysyłane lub w ogóle nie są obsłużone.
Oczywiście raczej mało prawdopodobny jest przypadek takiego zapchania routera nawet najgorszego w przypadku gdy podłączony jest jeden komputer na którym w sieci działa tylko gra, ale przy większej ilości urządzeń i większym ruchu w sieci lan jest to do zrobienia. Tak wiem wyklucza się to z kolejnym punktem nieco, ale ja tego nie podałem jako check liste co zrobić by ping był mniejszy, a raczej wskazówkę co może mieć na to wpływ. To czy ma i w jakim stopniu jest sprawą indywidualną. Zebrałem najbardziej ogólne rzeczy w formie punktów.