Niskie taktowanie procesora i pamięci

(Squizz) #1

Witam,

jestem posiadaczem nowo zakupionego komputera. Specyfikacje:

Proc.: Q9550 2,83GHZ BOX

Pł. gł.: Gigabyte GA EP45 DS3

Pamięć: OCZ XTC Vista Upgrade Edition 4GB 1066Mhz

Komputer był składany przez informatyka w sklepie komputerowym. System wydaje się chodzić stabilnie... jednak CPU-Z pokazuje tylko 2GHz na rdzeniu (mnożnik ustawiony na x6 zamiast x8,5) i 400mhz pamięci (zamiast 1066).

beztytuuohq.th.jpgbeztytuu2zzs.th.jpg

Postanowiłem sprawdzić temperatury procesora programem EVEREST. Pomimo zaniżonego taktowania niektóre rdzenie już po minucie rozgrzewały się do ~69 st!

beztytuu3y.th.jpg

Co może być przyczyną takich temperatur i tak niskiego taktowania? Źle naniesiona pasta? Wina zasilacza? Zasilacz to OCZ Modxstream 500W. Proszę o pomoc. Jestem laikiem w tych sprawach

System to win 7 RC 32-bit

(Emilmlo) #2

(Squizz) #3

No ok, nie zauważyłem, że podczas obciążenia taktowanie rośnie #-o . A co z temperaturami? 70 st to górna granica stabilności chyba... To nienaturalne żeby procesor tak się grzał.

Co z pamięcią? Podczas działania benchmarku Casche & Memory częstotliwość niewzrosła.

(Db2524) #4

Może pamięć wzrosła do 533, co realnie daje 1066?

Temperatura jest wysoka, może chłodzenie BOX nie wyrabia w takie upały, może pasta źle nałożona.

Nie wiem ile Yorkfield wytrzymuje, chyba 85 stopni podają.

(system) #5

Zakupienie dodatkowego chłodzenia na procesor powinno obniżyć temperatury. Lecz warto najpierw sprawdzić czy pasta dobrze nałożona, ze względu że zasilacz jest markowej firmy.

(Emilmlo) #6

Wchodzimy do biosu, przycisk [DEL]

Wchodzimy do [MB Inteligent Tweaker(M.I.T.)] ustawiamy [DRAM Voltage] na [2.100V]

[system Memory Multiplier] na [3.20B] i przycisk F10

Po tym ramy będą miały 1066MHz.

Jeśli komputer nie będzie chciał ruszyć to będzie trzeba zresetować bios

Jak to zrobić masz tu

resetowanie-bios-plyty-glownej-t267235.html