Nowy komputer

witam

Mam zamiar zakupić nowy sprzęt. Ma on służyć głównie do pracy, czyli musi chodzić dość szybko i płynnie, nie przycinać przy otwartych wielu programach, itp. Nie musi to być jakas super maszyna do gier, na tym mi nie zależy, choć od czasu do czasu można by w coś pograć :slight_smile:

sprzedawca w pobliskim sklepie komputerowym zaproponował mi taki zestaw:

procesor: sempron 3000/3300

płyta główna: (tutaj nie mam pewności bo poprosiłem o coś pod s939 ale ponoć jakaś dobra)

pamięć: 512 DDR

HDD: 80GB/7200

nagrywarka: DVD liteon 16xDL

karta graficzna: GeForce 6100 zint+PCIE (tutaj można chyba przyoszczędzić bo na super grach jak już mówilem nie zależy mi bardzo)

karta muzyczna: zint. 7.1

abudowa: ATX 400W Long

To chyba wszystko. Całość ma kosztować ok 1200zł (i wolałbym żeby tak oscylowała ±100zł)

Prosze o opinie, czy opłaca się, co wywalić a czy coś dodać nowego

dodam że nie znam się za bardzo na nowym sprzęcie (mój obecny ma 7 lat)

aha i żeby nie było większych problemów z linuxem bo zaczynam z nim experymentować i wolałbym uniknąć na początku problemów ze sprzętem.

z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Tutaj na tej zintegrowanej karcie grafiki to raczej biuro i internet.

Ja bym wziął Benq 1655.

hmm to co byś mi polecił?

ok to nagrywarke zmienie

a ogólnie to opłaca się za taką kase?

ew może macie jakieś propozycje na zestaw typowo do pracy i nauki (+ od czasu do czasu mniej wymagające gry i filmy) tak 1200-1400 złl?

Do pracy w biurze najlepsze są Pentiumy lub Celerony, zwłaszcza 2-rdzeniowe. AMD bardziej do gier się nadaje.

A jaką płytę zaproponował na PCI-E:

kartę np do tego tą:

http://sklep.benchmark.pl/pelny_27379.html

Ale 1400 zł ma być z monitorem - to może być mało.

Rzuć okiem i spisz ceny.

-procek

-płyta

-karta grafiki

-pamięć

-obudowa z zasilaczem

-dysk

-napęd

-monitor

-peryferia

-inne