Nvidia geforce fx 5700le 256 mb


(Djmario2) #1

Mam kartę graficzną NVIDIA GEFORCE FX 5700LE 256 MB,mozna ja troche bespiecznie !!


(Jarek Maj) #2

RivaTuner 100% bezpieczenstwa jesli nie zaczniesz zabardzo grzebac i wylaczac opcji ale ogolem spoko :smiley:


(Tygrysek) #3

Mozna fajnie ja krecic,ja mialem ta karte dluzszy czas i bylem zadowolony z podkrecenia.Sciagnij sobie z netu programik CoolBits i on uaktywnia wszystkie mozliwosci tej karty (mam na mysli krecenie jej)

Pozdrawiam


(Djmario2) #4

Ok.ale ten program dodaje wpis do rejestru.To gdzie teraz moge pobawic sie ustawieniami?? (jestem poczatkujący..przynajmniej w podkręcaniu)


(Tygrysek) #5

jak juz masz wpis do rejestru to wchodzisz do ustawien karty i tam juz masz suwaki za pomoca ktorych mozesz sobie ja podkrecac.

Ale uwazaj nie przesadz cykaj po trochu i sprawdzaj czy to ustawienie bedzie akceptowane ,latwo mozna sobie uszkodzic karte.Takze pamietaj robisz to na wlasna odpowiedzialnosc i nie miej pozniej do nikogo pretensji jak co bedzie nie tak.

Pozdrawiam


(:: MARIO ::) #6
  1. Podkręcanie karty graficznej

Do kręcenia kart graficznych służą działające pod systemem operacyjnym programy. Za uniwersalne można uważać Rive Tuner czy PowerStrip-a. Karty od nvidii można kręcić w sterownikach, posiadających dopowiednia zakładke. Do kręcenia karty od Ati można użyć RadLinkera czy ATT

Karta graficzna posiada dwie wartości: pierwsza to taktowanie rdzenia, druga to taktowanie pamięci, dla karta z pamięcią ddr wartośc mnożymy razy 2!

Karte kręcimy co 10mhz dla rdzenia i pamięci np. z 250mhz na 260 i pamieci z z 200 na 210 ( dla ddr to juz 420mhz, 210x2)! Save ustawieni i odpalamy jakiś benchmark graficzny, w którym to możemy zobaczyć, czy coś sie poprawiło w pracy karty, zmieniajace sie na wyzsze fps podczas testu jest znakiem, ze karta przyspieszyla! Wszystko OK, to jedziemy dalej kolejne 10mhz, i tak zwiekszajac co 10mhz, a z czasem co 5mhz dojdziemy do max wartości na jakich moze pracować karta!

Efektami zbyt wysokich zagarów są: dla rdzenia zwis obrazu wyświetlanego, dla pamięci błędy w prawidłowym wyświetlaniu obrazu (artefakty), mogą one powstac równiez poprzez przegrzewanie sie karty graficznej, gdyż kręceniw karty rownież jak i procka wymaga zadbanie o chlodzenie! Jeśli wraz z podnoszeniem zegarów nie przybywa nam pnkt w 3dmarku to albo to juz kres możliwości karty lub ulega ona przegrzaniu!

Rwonież i tu pojawia sie opcja, że nie każda karta kręci sie tak samo, i jest identycznie wydajna!

i jeszcze to:

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic ... highlight=

:wink:


(Djmario2) #7

Podkrecilem rdzen i pamiec o 10 mhz.Wynik: Quake 4 chodzil mi na minimalnych wymaganiach,a teraz chodzi na high i na rozdzielczosci 1024...


(Focus89) #8

heheh nie chce mi się wierzyć, że 10mhz tyle działało :slight_smile:


(Djmario2) #9

mi tez nie a jednak.co bedzie jak dam o jeszcze wiecej

Złączono Posta : 29.11.2005 (Wto) 16:39

wczesniej quake 4 tez chodzil na maxymalnych wymaganiach ale sie ciol, a teraz chodzi tak plynnie jak na minimalnych


(Zolciak) #10

A ja podkręciłem mojego 9600Pro o 1MHz i teraz mam 7800GTX a w Q4 moge włączyć textury i mam 60fps na stałe...


(:: MARIO ::) #11

niezły żarcik z tym Q4 :twisted:

blink.gif

podaj wynik 3dmarka2oo3 bez krecenia karty i z oc, a zobaczysz miejsce w szeregu banana.gif