Gdyby nie fakt, że do znajomego mam kawałek (z 50 km) to już pewnie bym rozwiązał problem, ale niestety na odległość tak łatwo nie jest.
Krótka historia tematu:
Znajomy wpadł wczoraj z komputerem, który zazwyczaj ma podłączony do telewizora poprzez przewód HDMI. Zadanie? Dodać dysk SSD i przeinstalować system. Komputer podłączyłem pod swój telewizor, swoim przewodem HDMI i na moim Samsungu pojawiła się informacja, że “Nieobsługiwana rozdzielczość ekranu”. No nic. Przyniosłem monitor z wejściem DVI, przełączyłem komputer na DVI i przeinstalowałem system. Do tego oczywiście doszły sterowniki, podstawowe oprogramowanie i znajomy pojechał do domu. Niestety wieczorem odbieram telefon i okazuje się, że u niego telewizor wykrywa że jest coś podłączone pod HDMI, ale TV pokazuje tylko informację “No signal”. (jeśli nie wykryłby napięcia, to nie mógłby nawet wybrać HDMI jako źródło obrazu, mam to samo u siebie).
Oczywiście następujące konfigurację zostały sprawdzone jak odłączyć przewody i podpiąć kiedy sprzęt nie pracuje, plus uruchamianie (na zmianę) najpierw komputer albo najpierw TV. Na razie bez zmian. Podejrzewam, że problem rozwiązałbym gdybym pojechał do niego z monitora, ale nie chcę mi się robić 100km tylko po to, aby przestawić jakąś opcję w sterownikach.
Ktoś może wie jak to można naprawić zdalnie (a ja głupi zapomniałem mu TeamViewera zainstalować)?
Czy pozostaje tylko podłączyć się pod monitor i wtedy zobaczyć?
płyta główna: A55M-DGS
Grafka: nVidia GTX 260
System: Windows 8.1 Pro PL 64 bit