NVidia - Nowe sterowniki producenta obniżające wydajność

Witam.

Od pół roku z nieskrywaną radością i satysfakcją użytkuję laptopa HP Pavilion dv7-1260ew, jak coś tu są dane techniczne od producenta

http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c01676434.pdf

Do tej pory windowsowska klasyfikacja wydajności komputera wyliczała mi 5.0, z czego najniższą wartością była wydajność pulpitu interface Aero. Jednakże ostatnio coś mnie naszło i ze strony producenta (!) ściągnąłem najnowsze (!) rekomendowane (!) z certyfikatami (!) także organizacji trzecich (!) sterowniki do karty graficznej, a konkretnie te

http://www.nvidia.pl/object/notebook_wi … ql_pl.html

Zainstalowałem i teraz uwaga, przeprowadziłem ponownie klasyfikację wydajności, a tu… 4,8! #-o Z czego zmienił się tylko ten nieszczęsny pulpit Aero i spadł właśnie z tego 5.0 do 4.8.

Co gorsza komputer stał się troszkę awaryjny to jest, od czasu do czasu ekran błyśnie na czarno, kiedy indziej dłużej błyśnie na czarno, po czym w prawym dolnym wyskoczy ikonka, że sterownik ekranu się…, ale odzyskał sprawność, a czasem nawet nie odzyska i wywali mi bluescreena. Ale nie taki klasyczny BSOD, a jakiś inny, acz też niebieski, przy czym ciekawym jest, że nigdy podczas pracy jakiejś aplikacji typu gra na fullscreen, a zawsze kiedy jest się na pulpicie czy przeglądarce. Na dole lecą jakieś cyferki do stu obok napisu, że komputer przygotowuje raport z awarii do wysłania do microsoftu, po czym samonastępuje restart systemu. Co ciekawe jeszcze mi nie wyskoczyło nic w stylu “znaleziono rozwiązanie problemu”.

A więc, czy mogę znaleźć gdzieś na komputerze oryginalne sterowniki ekranu, które dało mi HP fabrycznie i jeśli to mniej więcej gdzie? Bądź w jakiś inny sposób coś z tym zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc

Z doświadczenia wiem, że niektóre wersje sterowników nie koniecznie dobrze działają. Jedna z poprzednich wersji sterowników po prostu nie włączała mi monitora, niby wszystko było ok, a monitor migał sobie wesoło diodą. Wejdź na stronę nVidii i poszukaj archiwalnych sterowników. Szkoda, że nie zrobiłeś żadnych innych testów, bo wydajność w Viście nie są zbyt wiarygodne :slight_smile:

Spróbuj najpierw usunąć obecny sterownik ekranu przez Panel sterowania, następnie po restarcie usuń pozostałości po nim programem Driver Cleaner. Potem zainstaluj najnowszy driver do grafiki. Na koniec zaktualizuj DirectX do najnowszej wersji (sierpień 2009).

W ten sposób przynajmniej powinieneś pozbyć się tych błędów i BSOD’ów.

EDIT:

Tutaj masz oryginalne stery HP: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft … ct=3877298

A przed zainstalowaniem odinstalowałeś poprzednie i przeczyściłeś kompa z pozostałości (jakimś CCleanerem)? Zainstalowałeś DirectX?

Jeżeli nie, to zrób to ponownie porządnie, a jeżeli po ponownym zainstalowaniu najnowszych sterowników ze strony nvidi dalej będzie problem, zainstaluj te z HP: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft … mit=%C2%BB

A myślałem, że w XXI wieku dobie postępującej komputeryzacji przynajmniej instalacja sterowników powinna być całkiem zautomatyzowana… A tu guzik.

Dzięki! :slight_smile: