Witam wszystkich,
pilnie poszukuję osoby która będzie na tyle miła i zechciałaby udostępnić mi obraz iso płyty ze sterownikami do karty graficzne Asus’a GTX 260. Niestety moja płytka uległa uszkodzeniu i nie jestem w stanie nic zrobić. Będę wdzięczny za pomoc - to pilne
A nie będzie prościej udać się na stronę nVidii i pobrać sterowniki?
Chodzi o to, że rozjeżdża mi się obraz. Instalowałem już sterowniki ze strony nVidi oraz ze strony asusa - chyba z 10 lipca tego roku (nie chce mi się sprawdzać). Pisałem do nich wczoraj. Odpisali że mam spróbować zainstalować stery znajdujące się na płycie. Niestety nie mogę tego uczynić bo nie mam płyty. Ponadto karta była już raz wysyłana na gwarancje ale okazało się że to nie ona szfankowała. Za następne nieuzasadnione wysłanie mogę zapłacić a tego nie chce; dlatego też poszukuję osoby która posiada takową płytę.
Eru
(Eru)
24 Październik 2010 15:32
#4
A nie łaska ściągnąć sterowniki ze strony nvidii? Toć asus tylko naklejkę dał (no i może coś zmienił) ale stery podstawowe od nvidii będą śmigać…
http://www.nvidia.pl/Download/index.aspx?lang=pl
Lub jeśli potrzebujesz tak sterów od asus’a to tutaj możesz ściągnąć: http://support.asus.com/download/downlo … uage=pl-pl
Eru, proszę czytaj posty. Napisałem że instalowałem już sterowniki ze strony asusa jak i nvidi. W odpowiedzi na meila dostałem wiadomość, żeby spróbować zainstalować sterowniki znajdujące się na płycie a tej nie mam. Dlatego też szukam osoby posiadającej takową kartę graficzną.
Crow86
(Crow86)
24 Październik 2010 16:11
#6
A nie pamiętasz jaka była dokładnie wersja tych sterowników na płycie?
Eru
(Eru)
24 Październik 2010 16:12
#8
Sorka nie przeczytałem 2 posta
Jak ci się obraz rozmywa niby - opisz dokładniej…
wyobraź sobie że cały ekran pokrywa się Tobie w losowo wybranych miejscach pikselami o róźnych kolorach. Coś w rodzaju “telewizyjnego śeniegu”. Problem ten był szczególnie wielki przy sterownikach ze strony asusa, ze strony nVidi pojawiał się dużo żadziej - głównie przy grach i trwa do czasu restartu.
Crow86
(Crow86)
24 Październik 2010 16:14
#10
Jeśli masz czym zrobić foto, to daj zdjęcie tego, co dzieje się na monitorze. Zobaczymy o czym piszesz, później pomyślimy jak rozwiązać problem. Opis może wskazywać na uszkodzenie pamięci na karcie, ale spróbuj dać fotkę tego zjawiska.
na dzień dzisiejszy aż do środy jestem pozbawiony aparatu…
Crow86
(Crow86)
24 Październik 2010 16:20
#12
Jeszcze takie pytanie: czy testowałeś wszystkie wersje driverów do Twojej karty ze strony Asusua, czy tylko najnowsze (jaki masz system, bo tego nie podałeś, a byłoby to przydatne).
Jeśli masz ochotę i czas, możesz spróbować wygrzać swoją kartę (polecam do tego Furmark ) i obserwować, czy ten “szum” zwiększa się wraz z czasem i wzrostem temperatury. Na stronie gdzie można pobrać Furmarka są dwa filmiki przedstawiające objawy przegrzewania (nadmiernego przetaktowania) układu graficznego i pamięci. Czy ten wspomniany przez Ciebie szum wygląda tak, jak na ostatnim z nich?
Na stronie asusa znajdują się tylko te z 13 lipca http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=Fud7UnQuKt2fE4tG&templete=2 . System windows 7 Professional x64.
– Dodane 24.10.2010 (N) 19:23 –
Furmark przy dojściu do około 80 stopniu zawiesza kompa - robi się niebieski ekran i reset nie pomaga. Trzeba wyłączyć go na twardo…
Crow86
(Crow86)
24 Październik 2010 19:59
#14
Sądzę, że możesz mieć problem natury hardware’owej - możliwe, że Twoja grafika jest uszkodzona, na co wskazują wspomniany przez ciebie szum/zakłócenia (mogące świadczyć o uszkodzeniu pamięci na karcie graficznej), oraz zawieszenie komputera przy wygrzewaniu karty. Dla pewności dobrze byłoby sprawdzić Twoją grafikę w innym komputerze w celu potwierdzenia, że to na pewno ona jest uszkodzona, a nie tak jak podejrzewałeś sterowniki. Jeśli objawy powtórzyły by się na innej konfiguracji programowo-sprzętowej, to pozostaje Ci serwis (jeśli karta jest jeszcze na gwarancji), lub wymiana karty. Jeśli jednak objawy nie będą występować, to musimy kombinować dalej w czym tkwi problem.
No niestety nie mam u kogo i gdzie sprawdzić tej karty. A szukam obrazu płyty bo dostałem od nich email z informacją że zdaża się to i zalecają spróbować z wcześniejszymi sterownikami do tej karty. Do serwisu bez 100% pewności nie chce wysyłać bo zapłacę jak się okaże że wysłałem bez powodu - mogę nawet pismo wrzucić…
Eru
(Eru)
24 Październik 2010 20:22
#16
Tutaj masz archiwlane udostępnione przez nvidie: http://www.nvidia.pl/Download/Find.aspx?lang=pl spróbuj starszych może będzie OK
marchelmx
(Marchelmx)
24 Październik 2010 20:24
#17
Pobierz w takim razie starsze sterowniki:
http://www.nvidia.pl/Download/Find.aspx?lang=pl
wypróbuj kilka i sprawdź jak się karta będzie zachowywać
Eru i Marchelmx teraz mi pomogliście. Może jeszcze nic nie jest stracone
sebastianp88 , jeszcze taka jedna rada: zanim zaczniesz kombinować, spróbuj podłączyć monitor innym przewodem sygnałowym i sprawdź czy dalej będzie to samo.
Zmieniłem monitory. Na innym monitorze to samo. Dzisiaj wyskoczył mi blu scren i komunikat po restarcie. Oto on:
Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.256.48 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje o problemie: BCCode: 116 BCP1: FFFFFA8006366440 BCP2: FFFFF88013346D50 BCP3: 0000000000000000 BCP4: 0000000000000002 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Pliki pomagające opisać problem: C:\Windows\Minidump\102710-36566-01.dmp C:\Users\Sebastian\AppData\Local\Temp\WER-51215-0.sysdata.xml Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= … cid=0x0415 Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline: C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt
Plik dmp odczytałem za pomoca windbg - jego odczyt poniżej:
Microsoft ® Windows Debugger Version 6.12.0002.633 AMD64 Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved. Loading Dump File [D] Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available Symbol search path is: *** Invalid *** **************************************************************************** * Symbol loading may be unreliable without a symbol search path. * * Use .symfix to have the debugger choose a symbol path. * * After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. * **************************************************************************** Executable search path is: ********************************************************************* * Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. * * * * The Symbol Path can be set by: * * using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. * * using the -y argument when starting the debugger. * * using .sympath and .sympath+ * ********************************************************************* Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Built by: 7600.16617.amd64fre.win7_gdr.100618-1621 Machine Name: Kernel base = 0xfffff80002c63000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800
02ea0e50 Debug session time: Wed Oct 27 18:53:00.275 2010 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 0:43:07.961 ********************************************************************* * Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. * * * * The Symbol Path can be set by: * * using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. * * using the -y argument when starting the debugger. * * using .sympath and .sympath+ * ********************************************************************* Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe Loading Kernel Symbols … … … Loading User Symbols Loading unloaded module list … Unable to load image \SystemRoot\System32\drivers\dxgkrnl.sys, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for dxgkrnl.sys *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for dxgkrnl.sys ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 116, {fffffa8006366440, fffff88013346d50, 0, 2} Unable to load image \SystemRoot\system32\DRIVERS\nvlddmkm.sys, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for nvlddmkm.sys *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvlddmkm.sys ***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis. ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* Probably caused by : nvlddmkm.sys ( nvlddmkm+11bd50 ) Followup: MachineOwner --------- 2: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* VIDEO_TDR_FAILURE (116) Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed. Arguments: Arg1: fffffa8006366440, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT). Arg2: fffff88013346d50, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag). Arg3: 0000000000000000, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation. Arg4: 0000000000000002, Optional internal context dependent data. Debugging Details: ------------------ ***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis. ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* ************************************************************************* *** *** *** *** *** Your debugger is not using the correct symbols *** *** *** *** In order for this command to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: nt!_KPRCB *** *** *** ************************************************************************* ADDITIONAL_DEBUG_TEXT: Use ‘!findthebuild’ command to search for the target build information. If the build information is available, run ‘!findthebuild -s ; .reload’ to set symbol path and load symbols. FAULTING_MODULE: fffff80002c63000 nt DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4bb7d7fd FAULTING_IP: nvlddmkm+11bd50 fffff88013346d50 803d815cb70000 cmp byte ptr [nvlddmkm+0xc919d8 (fffff880
13ebc9d8)],0 DEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 BUGCHECK_STR: 0x116 CURRENT_IRQL: 0 STACK_TEXT: fffff8800307b9c8 fffff880
04d0aef8 : 0000000000000116 fffffa80
06366440 fffff88013346d50 00000000
00000000 : nt+0x70740 fffff8800307b9d0 00000000
00000116 : fffffa8006366440 fffff880
13346d50 0000000000000000 00000000
00000002 : dxgkrnl+0x5cef8 fffff8800307b9d8 fffffa80
06366440 : fffff88013346d50 00000000
00000000 0000000000000002 00000000
00000000 : 0x116 fffff8800307b9e0 fffff880
13346d50 : 0000000000000000 00000000
00000002 0000000000000000 00000000
00000000 : 0xfffffa8006366440 fffff880
0307b9e8 0000000000000000 : 00000000
00000002 0000000000000000 00000000
00000000 fffff88004d0ac02 : nvlddmkm+0x11bd50 STACK_COMMAND: kb FOLLOWUP_IP: nvlddmkm+11bd50 fffff880
13346d50 803d815cb70000 cmp byte ptr [nvlddmkm+0xc919d8 (fffff880`13ebc9d8)],0 SYMBOL_STACK_INDEX: 4 SYMBOL_NAME: nvlddmkm+11bd50 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nvlddmkm IMAGE_NAME: nvlddmkm.sys BUCKET_ID: WRONG_SYMBOLS Followup: MachineOwner ---------
Będę wdzięczny za potwierdzenie mojej interpretacji - wina sterowników od karty graficznej? Nadmienie że instalowałem już 2 inne sterowniki.