Jeżeli IP kompa i ustawiony port są zgodne z ustawieniami programu/serwera na kompie, to port masz odblokowany i najwyraźniej coś innego powoduje problem.
TIPy:
-Sprawdzenie przydzielonego IP dla kompa: Win+R cmd Enter, ipconfig Enter, “Adres IPv4:Twój_adres_IP”
-Sprawdzenie portu: gdzieś w konfiguracji danego programu
-Zapory ogniowe lub pakiety zabezpieczające mogą blokować dostęp do połączenia, trzeba w ich konfiguracji zezwolić na “konkretne” połączenia
1. Czy próbowałeś użyć w Livebox’ie opcji NAT’u, zamiast tej podejrzanej Serwery LAN?
Znajdziesz ją w: Konfiguracja Zaawansowana -> Zapora Sieciowa -> NAT -> NAT wg zasad.
Tam dodaj reguły otwarcia portów.
2. Pamiętaj, że większość routerów ADSL oraz Livebox nie obsługuje tak zwanej pętli zwrotnej (LoopBack).
Oznacza to tyle, że nie można zalogować się do tej samej sieci lokalnej, w której aktualnie się znajdujemy poprzez adres publiczny (wyjątkiem tutaj jest port 80, który na to pozwala).