Persil74
(Mchszk)
15 Wrzesień 2014 21:29
#1
Witam Od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że laptop trochę spowolnił swoje ruchy, ma dopiero rok, co mnie strasznie zdziwiło ( win 8.1, core i3, 4gb RAM, geforce 710, 500 gb hdd). Przy przeglądaniu menedżera zadań, czasami praca dysku dochodziła do 100%, gdy była odpalona tylko opera z kilkoma zakładkami (facebook, youtube itp). Mógłby mi ktoś powiedzieć, co jest spowodowane wolniejszą pracą laptopa? Wklejam raporty.
Edit: Na dodatek wyskoczył mi błąd: Kernel_Data_Inpage_Error, wydaję mi się, że to coś z dyskiem.
FRST - http://www.wklej.org/id/1465274/
FRST Addition - http://www.wklej.org/id/1465276/
OTL - http://www.wklej.org/id/1465277/
Atis
(Atis)
15 Wrzesień 2014 21:53
#2
Nie widać infekcji.
Błąd odczytany z systemowego podglądu zdarzeń może oznaczać problem z dyskiem:
Persil74
(Mchszk)
15 Wrzesień 2014 22:02
#3
Da się sprawdzić, ile tych bloków jest wadliwych? Czy odrazu oddawać laptopa do serwisu z prośbą o wstawienie nowego dysku?
Atis
(Atis)
16 Wrzesień 2014 17:57
#4
Załóż temat w dziale sprzętowym i do posta dołącz zrzut ekranu z CrystalDiskInfo.
http://forum.dobreprogramy.pl/hardware-sterowniki-f18/
Przeczytaj instrukcję:
pobierz CrystalDiskInfo portable, wypakuj i uruchom, zmień ustawienia (Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 DEC, zrób zrzut ekranu (rozciągnij okno programu by było widać wszystkie parametry), umieść na http://postimage.org/ i podaj link na forum.
S.M.A.R.T
Persil74
(Mchszk)
17 Wrzesień 2014 08:35
#5
z tego co widzę, to wszystkie progi są przekroczone
falcon89
(falcon89)
17 Wrzesień 2014 16:38
#6
C5 to sektory oczkujące na remap (to one w głównej mierze powodują problemy).
Niepokojąco wygląda parametr C7, wskazuje na błędy w komunikacji między dyskiem a kontrolerem, monitoruj Wartość Raw tego parametru (czy nie wzrasta).
Skoro laptop jest na gwarancji to sugerowałbym z niej skorzystać.
Persil74
(Mchszk)
17 Wrzesień 2014 19:12
#7
Okej dzięki wielkie, niektórzy mi podpowiadali zerowanie dysku ale sądzę, że chyba lepiej warto oddać laptop do reklamacji :).
falcon89
(falcon89)
17 Wrzesień 2014 19:56
#8
Powinno zniwelować niestabilne sektory (C5), ale nadal pozostanie kwestia C7.
Będziesz wysyłał osobiści czy przez sklep gdzie kupiłeś?
Jako dowód przedstaw zrzut ekranu z CrystalDiskInfo.
Zgraj wszystkie dane z dysku.
Persil74
(Mchszk)
17 Wrzesień 2014 21:42
#9
Kupowałem na agito. Właśnie przed chwilą ten błąd kolejny raz mi wyskoczył - razem już 4.
djzon
(Djzon)
18 Wrzesień 2014 07:47
#10
falcon89 - np. gdybym kupował w sklepie dysk, to jak amm pokazać zrzut SMART z crystal disk info?
mrFreeze
(mrFreeze)
18 Wrzesień 2014 08:00
#11
Przynieś na penie bądź wydrukować choć nikt tego nie będzie wymagać. Powiedz, że dysk ma niestabilne sektor i wszystko.
djzon
(Djzon)
18 Wrzesień 2014 08:15
#12
mrFreeze - teraz nie ma ich, bo “wyzerowałem” ale one się stale powiększały z powodu “błędów odczytu na dysku”, no i co w takim przypadku
mrFreeze
(mrFreeze)
18 Wrzesień 2014 08:28
#13
Dobre pytanie. Nie wiem co w takim wypadku chyba czekaj aż znowu dysk się “rozsypie”.
djzon
(Djzon)
18 Wrzesień 2014 08:29
#14
mrFreeze - gwarancja mija 14 października 2014 więc … mało prawdopodobna “całkowita awaria”
mrFreeze
(mrFreeze)
18 Wrzesień 2014 09:06
#15
Wujek google Ci podpowie jak zrobić “całkowitą awarię” tak aby serwis Ci wymienił na nowy. Tylko zgraj ważne dane z dysku
Persil74
(Mchszk)
18 Wrzesień 2014 09:48
#16
Dobra mimo tego, że kupiłem na Agito, to przecież mogłem się zgłosić bezpośrednio do serwisu lenovo - tak też zrobiłem, czekam aż mi wyślą zgłoszenie reklamacyjne na e-maila