Oddzielna partycja na Windows

Witam,

Chciał bym zrobić oddzielną partycję na system. Chcę do tego celu użyć programu PartitionMagic 8.0.

Teraz moje pytanie: Czy warto zrobić partycję jeśli na dysku zostało tylko 24,7GB?(mam dysk 76,3Gb wg.programu)

Wiem, że przed trzeba zrobić defragmentację i chkdsk.

Jestem nowicjuszem i prosił bym o dokładną instrukcję jak to wykonać.(czy najpierw zmniejszyć rozmiar C:/ itp)

Z góry dzięki za pomoc.

wg mnie warto mnie 20 GB wystarcza masz jedną partycje ?? w partition magic była taka opcja resize partition czy coś w tym stylu (dawno korzystałem nie pamiętam dokładnie)

To fakt taka opcja jest w PM 8.0 na 100%…

tylko na pewno 20GB wystarczy kiedy nie instaluje się za dużo na c: :wink: to zawsze zależy do czego się komputer używa :slight_smile: co się na nim trzyma ja mam prawie 30 GB i czasem nie starcza miejsca a najzabawniejsze to to że większość około 6,5 GB zajmują zdjęcia z aparatu cyfrowego a katalog c:\windows ma jakieś 5 GB i zostaje mi często mniej niż 10 GB.

Jednak jak na c:\ będziesz miał tylko system to nawet 10 GB starczy :slight_smile: :slight_smile: :smiley:

P.S. a to że twoja 80 GB ma tylko 76 GB to norma po formatowaniu :wink: moja 200 tez około tyle straciła :slight_smile: :smiley:

Ok, dzięki to mam najpierw ‘‘zresisezować’’ C i zrobić partycję na windows czy przerzucić na to wszystko inne żeby na C został sam Windows? (zrobił bym resize C o te 66GB i z nowego partycję na “wszystko inne” czy może na odwrót zrobić? Resize o np.10GB i tam przerzucić Windows - tylko czy wtedy bootowanie będzie normalne czy trzeba zmodyfikować plik boot.ini czy coś. I jak polecacie? Prościej- przerzucić sam Windows(ma “rozmiar” 7,38 GB (bajtów: 7 929 225 952)a, “rozmiar na dysku” 6,97 GB (bajtów: 7 485 626 739))

P.S Czy na nową partycję można przerzucić pliki z C??

Ale nie myślę :oops: Mogę tylko zrobić partycję na max 20kilka GB i tam Windowsa wrzucić ale czy to bezpieczne i bezproblemowe?