Odłączenie zasilania powoduje zawieszenie ( Ubuntu 10.10 )

witam, używam Ubuntu 10.10 od wczoraj i za kazdym razem, gdy odłączam od laptopa zasilanie, ten się zawiesza, wszystko nie działa, trzeba go resetować.

Aczkolwiek na drugim laptopie, nie ma żadnych takich komplikacji, wszystko działa dobrze.

Jestem nowicjuszem w Linuxie, i nie wiem co można poradzić.

Laptop Asus K50ID

Grafika : GeForce GT320 M

4 GB ram

Pentium T4400 2x 2,20 GHz

Ubuntu posiadam od wczoraj, wcześniej korzystałem z Win 7

Pozdrawiam

A drugi laptop to co? Też Asus K50ID?

Dokładnie taka sama konfiguracja?

Pakiet który odpowiada za zarządzanie energią to pm-utils.

Odn Ubuntu 10.10 znalazłem takie coś: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= … stcount=12

Drugi laptop, tzn netbook, to Acer Aspire One, D250 bodajże. Tam przez dluzszy czas działało 10.10 a pozniej brat zaaktualizowal do 11.04

Według tego co tam jest napisane,

ściągnąłem synaptic, i pm utils, ale okazalo sie ze oba mam juz zainstalowane, pm utils wersja 1.3

Więc tak naprawde nic nie zrobiłem, chyba że czegos nie zrozumiałem, w tym co tam jest napisane.

Dziękuje że Pan odpisał, bo już traciłem nadzieję… :slight_smile:

To może upgrade BIOSu? Bo w sumie niewiele zostaje, downgrade pm-utils do 1.2 albo upgrade do 1.4?

Próbowałeś ururchomić Ubu LiveCD 11.04 z USB albo CD i sprawdzić jak się zachowuje?

PM-Utils w Ubuntu nie działa prawidłowo, zresztą w Debianie też nie jest lepiej, u mnie np. po wyjściu z uśpienia komputer się wiesza a po kilku takich zawieszeniach system się nie uruchamia, ponieważ… system plików z dysku dosłownie wyparował :expressionless: Moim zdaniem, nic na ten problem nie poradzisz, musisz szukać innej dystrybucji, w której problem nie występuje.

Pozdrawiam!

Hmmm, ciekawy pomysł naprawiać samochód przez kupowanie nowego. Idźmy za ciosem i niech sam kompiluje pm-utils

:facepalm: