Odpowiedź PING z wyłączonego serwera


(Lkuracinski) #1

Witam forumowiczów!

Postaram się jak najlepiej opisać zaistniałą sytuację.

Mamy w firmie serwer postawiony na Windows Serwer 2003. Serwer jest jednocześnie routerem. Skonfigurowane role: Serwer plików, Serwer terminali, Serwer dostępu zdalnego/sieci VPN, Serwer DHCP.

Zainstalowany antywirus: GDATA (wersja serwerowa).

W firmie korzystamy z oprogramowania Comarch CDN OPTIMA.

System jest "świeży", postawiony na początku marca.

Problemy zaczęły się wczoraj wieczorem. OPTIMA zaczęła się "wysypywać", zgłaszać błędy odwołujące się do klucza HASP. Przeglądnąłem dziennik zdarzeń, nic szczególnego nie zarejestrował. Zrestartowałem kilka razy serwer, przeskanowałem antywirusem, Spybotem - nic.

Najciekawsze jednak było, gdy ostatni raz restartowałem serwer (serwer jest na drugim końcu miasta, wszystkie operacje wykonywałem zdalnie przez konto administratora). Puściłem pinga, żeby zobaczyć kiedy serwer "wstanie", jednak nie zaobserwowałem zerwania połączenia. Chciałem zalogować się na pulpit zdalny, niestety za każdym razem dostawałem komunikat, że nawiązanie połączenia z serwerem jest niemożliwe. Poprosiłem osobę, która była na miejscu aby wyłączyła serwer. Puszczam ping na serwer i dostaje odpowiedź! Od serwera, który jest wyłączony! Czasy pingów były dość długie, wahały się w okolicach 500-1200 ms. Zgłupiałem... Pojechałem na miejsce, włączyłem serwer, wszystko działa. I logowanie na pulpit zdalny i OPTIMA. Dopiero dzisiaj rano OPTIMA wysypała się raz z tym samym błędem co wczoraj.

Ręce mi już opadają bo nie wiem co to było i skąd się wzięło. Najbardziej mnie martwi to, że miałem pingi od wyłączonego serwera. Jak to możliwe?

Log z HijackThis: http://wklej.org/id/95958/

Możecie rzucić na to okiem? Może to coś pomoże? Jakieś pomysły?

Dzięki za każdą sugestie, pozdrawiam


(Wojtek Moto) #2

Może się mylę, ale obstawiałbym tu problem po stronie dostawcy łącza.

Skoro nieistniejący w sieci serwer odpowiadał pingiem - jego nr IP musiał chyba zostać przydzielony innej maszynie.

Może warto zgłosić awarię operatorowi?

Co mówi w takiej sytuacji tracert?


(Lkuracinski) #3

Operatorem jest TP SA. U nich mamy wykupionego DSL. Dzwoniłem do nich z samego rana. Miła Pani powiedziała, że nie jest w stanie sprawdzić, czy coś wczoraj było nie tak :wink: Ile to by było na tyle jeśli chodzi o pomoc ze strony dostawcy.

Tracert wygląda dzisiaj tak:

http://wklej.org/id/95996/

http://wklej.org/id/96017/

A jak logi? Widzicie może tam coś niepokojącego?

Problemy z OPTIMą dzisiaj identyczne jak wczoraj, czekamy na odpowiedź z Comarchu.

Dzięki za pomoc