Odzyskanie pieniędzy za komputer


(system) #1

Cześć.

Chciałem się dowiedzieć czy istnieje takie coś, że mogę odzyskać kasę za komputer, który psuje się raz do roku.

A wymiana części trwa od 1-5 miesięcy. Komputer to składak z Vobisu na gwarancji (1rok został chyba).


(Cedar) #2

Bardzo teoretycznie tak (lub wymiana komputera/podzespołów na nowe), poczytaj tu:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=390

http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php oraz wczytaj się dokładnie w warunki gwarancji którą dostałeś na komputer/poszczególne podzespoły. W przypadku aż tak długich napraw, radzę skorzystać z "Niezgodności towaru z umową" - linki powyżej. Kiedy kupiony był ten komputer?


(system) #3

Komputer był kupiony w 04.10.2006 roku.


(Cedar) #4

"Niezgodność towaru z umową" obowiązuje przez 24 miesiące od daty zakupu, czyli na ten sposób już za późno (dlaczego tyle czekałeś ??) chociaż nie jestem pewien, czy przy wymianie danego podzespołu na nowy okres ten nie biegnie na dany podzespół od początku. Proponuję abyś skontaktował się z Biurem Rzecznika Praw Konsumenta najbliższym Twojego miejsca zamieszkania i przedstawił mu sprawę. http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_kons ... rzecznicy/


(system) #5

Ale komputer psuje się 1 raz na rok, a zaczął psuć się 1 rok później po kupieniu. A w tedy o tym nie wiedziałem.

A co jeśli zasilacz spali mi cały komputer? Dostane wszystkie nowe części i co? "Niezgodność towaru z umową" będzie liczona od nowa?


(Przemekbaranowski) #6

słyszałem że jest taka zasada, że jeżeli coś psuje się więcej niż trzy razy i za każdym razem nawala ta sama część (wymieniana) to wtedy masz prawo do wymiany sprzętu na nowy, lub zwrot pieniędzy, ale nie wiem czy w vobisie tak robią. zalezy co masz napisane w karcie gwarancyjnej


(system) #7

W komputerze popsuła mi się 1 raz płyta główna oraz karta graficzna która została wymieniona na drugą kartę która znów się popsuła (wyświetla artefakty i muszę spoczywać na zintegrowanej) i coś się jeszcze popsuło ale nie wiem.


(Cedar) #8

Byle Jaki , skontaktuj się z rzecznikiem z rzecznikiem (link podałem wcześniej) - tam wszystko Ci bezpłatnie wyjaśnią a nawet często bywa tak, że kontaktują się w Twojej sprawie ze sprzedawcą co działa na wielu bardzo mobilizująco.

Przebar , Nie ma takiej ogólnej "zasady" - obowiązuje to co masz wpisane w karcie gwarancyjnej lub to co możesz przeczytać w linkach, które podałem wcześniej.


(fiesta) #9

Czarno to widzę, tym bardziej że usterki które były usuwane do tej pory, nie był cały czas te same, teraz to chyba nawet rękojmia go nie obejmie.

Czytaj umowe gwarancyjną, tam masz wszystko napisane.


(Cedar) #10

fiesta ,

Przy zakupach indywidualnych nie istnieje od kilku lat coś takiego jak "rękojmia", zastąpiła ją "niezgodność towaru z umową", która zawsze obowiązuje 24 miesiące.


(system) #11

Nic się nie da zrobić?

Ponawiam pytanie.


(fiesta) #12

Jak zwał, tak zwał.

Co nie zmienia faktu że jest to już musztarda po obiedzie.

8)


(Cedar) #13

Byle Jaki

Ponawiam to co napisałem wcześniej - karta gwarancyjna w rękę i wczytaj się w warunki gwarancji, może jest jeszcze jakiś cień nadziei. Kontaktuj się też z Biurem, które podałem Ci wyżej i tam zasięgnij porady, tylko przedstaw im precyzyjnie wszystkie szczegóły i nic nie przekręcaj bo może to się odbić na Twoją niekorzyść.

Teraz to już prawie jak fiesta napisał "musztarda po obiedzie" - gdzie byłeś gdy wcześniejsza naprawa gwarancyjna/wymiana podzespołu trwała 5 ( !!


(system) #14

To w tedy nie był mój komputer i nic nie mogłem zrobić, teraz gdy jest mój i się sypie powoli chciałem coś odzyskać. Ale skoro szanse są nikłe to szkoda.


(fiesta) #15

Z tego co opisujesz to chyba wyłudzić, a nie odzyskać :stuck_out_tongue:


(system) #16

Bez przesady dobra?


(fiesta) #17

Tu nikt nie przesadza, tylko stwierdza że nie czytasz umowy gwarancyjnej :stuck_out_tongue:


(system) #18

W umowie gwarancyjnej g... pisze.


(fiesta) #19

Acha, no to resztę pozostawiam bez komentarza :stuck_out_tongue:


(Kpc21) #20

To jest Twój wybór, czy chcesz wymianę sprzętu na nowy czy naprawę. W tym wypadku te 2 opcje będą różnić się tym, że w przypadku wymiany na nowy, wymianie ulegnie również obudowa. Zatem wymiana na nowy jest dla ciebie korzystniejsza, bo po pierwsze masz nową, ładną, niezniszczoną obudowę, a po drugie ustawowe 2 lata biegną od nowa.

Co nie zmienia faktu, że teraz już nic nie zrobisz, bo zarówno ustawowe 2 lata, jak i termin gwarancji (rzadko jest dłuższy, ale poczytaj jednak tą kartę gwarancyjną, może tam jednak coś na ten temat jest :slight_smile: ) już minęły.

Najlepsze, co możesz teraz zrobić, to kiedy znowu popsują się te podzespoły, wymienić je na własną rękę na nowe, pozbawione wad. A zasilacz można tutaj nawet podejrzewać jako sprawcę tych awarii (nie trzyma napięć).