OEM XP - co dalej po uszkodzeniu płyty?


(bez nazwy) #1

Obecnie posiadam Windowsa 98 SE a chcę kupić OEM XP.

Przeczytałem w necie różne informacje na temat otrzymania nowego klucza, po awarii płyty głównej lub innego sprzętu zamontowanego w kompie.

Pierwsze informacje były pokrzepiające, ponieważ większość twierdziła, że po awarii, jeśli potwierdził to serwis, można starać sie ponownie o nowy klucz.

Teraz dostałem inną - dodatkową - informację.

W rzeczywistości jest to możliwe (w wypadku płyty głównej) jeżeli stanie się to podczas trwania gwarancjii na tą płytę.

Jeśli płyta jest po gwarancji, to ona jak i system nadają się - jedynie - do kosza.

Jak to właściwie jest, bo moja płyta za moment straci gwarancję, więc nie bardzo uśmiecha mi się taka wizja?


(strażak) #2

Nie wiem czy w pełni odpowiem na Twoje pytanie, ale poczytaj:

Całość artykułu jest na "dobreprogramy"


(Towdii) #3

Wiec wczoraj zmienilem plyte glowna, nie spelniala moich oczekiwan, dogadalem sie ze znajomym ze sklepu, za drobna doplata wymeinil mi na nowa. Po zmontowaniu winda od razu wykryla zmiane mobo (mimo iz chipset jest ten sam, zmienil sie jedynie producent lol). Pomyslalem ze przy okazji zrobie sobie formata, dzis rano dzwonilem na bezplatna infolinie, odebrala mila pani, poprosila o pierwsza 6-stke z kodu aktywacyjnego, zadala pare pytan: czemu plyta byla wymieniana, czy ten win jest tylko na jednym stanowisku, i czy winda byla zakupiona wraz z zestawem komputerowym. I to wszystko, pare pytan i wracamy do "rozmowy" z maszynka ktora podaje nam nowy klucz, nie widze zadnych problemow w ponownej aktywacji systemu Windows.

Pozdrawiam


(ak6) #4

Praktyka jest dokładnie taka jak pisze towdii. W Microsofcie nie robią problemu ze zmiany płyty głównej


(bez nazwy) #5

Te informacje są - niewątpliwie - krzepiące, więc nie rozumiem dlaczego technik z serwisu ostrzega mnie o takim problemie.

Towdii, mam też pytanie.

Czy Twoja wcześniejsza płyta była jeszcze na gwarancji?

Jeśli tak, to byłoby to tylko potwierdzeniem tego co wcześniej napisałem.

Jeśli płyta jest na gwarancji nie ma problemu, jesli nie to system do zsypu.

PS

Pod jaki numer telefonu zadzwonić do Microsoftu, aby rozwiać - przed zakupem - wszystkie te wątpliwości?


(Towdii) #6

Tak byla na gwarancji, tylko jak juz pisalem, konsultant nie zadal mi pytania o gwarancje, a gdyby nawet zadal i dajmy na to, sklamalbym ze jest na gwarancji (a np gwarancja juz by wygasla) to na jakiej podstawie microsoft moze kwestionowac to co mowie? musieli by chyba odwiedzic mnie osobiscie i sprawdzic czy posiadam wazna pisemna gwarancje :wink:

Nie sadze aby Microsoft podchodzil do tego tak restrykcyjnie, przciez gdyby tak bylo to musielibysmy kupowac nowe oprogramowanie nie tylko co 24 miesiace ale tez przy kazdorazowej zmianie plyty glownej.

Co do infolini Microsoftu to jedyny numer jaki znam, tam tez dzwonilem w sprawie ponownej aktywacji, mysle ze uzyskasz tam takze inne informacje

0 801 308 801


(strażak) #7

Centrum Obsługi Klienta Microsoft w Polsce


(bez nazwy) #8

Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość. :slight_smile: