[OFFICE EXCEL] Funkcja wyszukiwania-porównywania

Witam, mam pytanie i prośbę o pomoc, jak w Excelu mogę sprawdzić- porównać zawartość jednej kolumny w skoroszycie z nowym arkuszem mającym z 15 skoroszytów (6 tysiecy rekordów). np.

Muszę sprawdzić czy w bazie już występują nazwiska: kowalski, marzec, siewak… itp. Sprawdzenie 100 nazwisk zajmuje mi dużo czasu.

Jak zrobić by od razu porównał mi te 100 nazwisk z bazą 6 tysiącami, i wyświetlił duplikaty.

Witaj

Jeżeli masz angielskiego excela to funkcja nazywa się match(czego szukasz, kolumna w której szukasz, 0). Jeżeli polskiego - to musisz sam znaleźć jej nazwę (znajdź?). Funkcja zwróci numer wiersza, w którym znalazła szukaną wartość albo #n/a jeżeli takie wartości nie ma w przeszukiwanej kolumnie.

Możesz też ją zastąpić vlookup - po polsku wyszukaj.pionowo(czego szukasz, kolumna w której szukasz, 1, 0).

Ta - jeżeli znajdzie szukaną wartość to ją wyświetli, jeżeli nie znajdzie zwróci #n/a.

Powodzenia.