Ograniczenie dostępu do dysku

Witam,

Chciałbym niektórym użytkownikom ograniczyć dostęp do zasobów komputera.

Kiedyś korzystałem z polecenia zaczynającego się od “calc” lub coś podobnego.

Prosze o przypomnienie a życzliwego proszę o podanie całego polecenia w następującym układzie:

użytkownik A (administrator) chciałby całkowicie uniemożliwić uzytkownikowi B dostęp do dysku G (tak odczyt jak i zapis), trzeci uzytkownik tj. C ma taki sam dostęp jak A.

Pozdrawiam

Można to załatwić w dużo prostszy sposób - otwierasz jakiś folder wchodzisz w Narzędzia -> Widok i odznaczasz opcję “Użyj prostego udostępniania plików (zalecane)”. Następnie klikasz na dysk/folder, któremu chcesz ograniczyć dostęp -> Właściwości -> Zabezpieczenia i ustawiasz odpowiednie prawa. Tylko ostrożnie, bo możesz na amen zablokować dostęp do plików/systemu :!:

http://technet2.microsoft.com/windowsse … x?mfr=true

http://www.i-slownik.pl/1,216,cacls.html

Dziekuję za podpowiedzi ale przyznam się, że nie mogę opanować drżenia dłoni #-o więc proszę o podanie wiersza polecenia.

Boję się sam eksperymentować i utracić w ogóle dostęp do którego dysku.

A więc przypominam:

użytkownik A (administrator) chciałby całkowicie uniemożliwić uzytkownikowi B dostęp do dysku G (tak odczyt jak i zapis), trzeci uzytkownik tj. C ma taki sam dostęp jak A.

Pozdrawiam

W dniu 04.07.2008 , o godzinie 21:20 został dopisany post przez darekkkk

Czy tak będzie poprawnie?

cacls G: /E /p B:N