Ograniczenie lub brak Łączności


(Anna Jedrzejczak) #1

Witam!

Mam modem PLAY firmy Huawei E353, kiedy uruchamiam go na jednym komputerze nie mogę się połączyć z siecią. Wyskakuje mi dymek "ograniczenie lub brak łączności", kiedy wchodzę w właściwości i uruchamiam opcję "napraw" stwierdza, że sieć nie przypisała adresu sieciowego do tego komputera, nie można ukończyć: odnawianie adresu IP, i nakazuje skontaktować się z operatorem sieci. Komputer sam rozłącza internet kiedy próbuję wejść na jakąś stronę. Nie jest to wina modemu, ponieważ na innym komputerze chodzi. Szukając w systemie znalazłam i wpisałam ręcznie jakiś adres IP i maskę, ale nie wiem czy właściwy. Wprawdzie przez moment nie było "dymka", ale nadal nie miałam internetu. Może ktoś wie jak to naprawić, tylko proszę odpowiedź pisać bardzo dokładnie i krok po kroku, ponieważ ja zupełnie się na tym nie znam. Dziękuję.


(Szymon200897) #2

Musisz zrestartować modem.

Odłącz go na chwilę z gniazdka i podłącz ponownie do prądu.

Gdy będzie chciała podłączyć modem do innego komputera najprawdopodobniej musisz powtórzyć to co napisałem wyżej.

Wydaje mi się, że to pomoże, ale 100% pewności nie mam :wink:

EDIT.

Przepraszam. Dopiero po napisaniu postu spojrzałem, że to modem bezprzewodowy. W tym wypadku nie wiem...


(eddie71) #3

Posiadam modem "Huawei-E353 Wu-1" i też używam w sieci Play.

Proszę podać rodzaj zainstalowanego systemu operacyjnego.


(Anna Jedrzejczak) #4

System to Windows XP jeśli o to chodzi, na drugim komputerze na którym działa modem jest Windows 2ooo. Próbowałam wpisać cmd w opcję Uruchom z menu Start, ale niestety się nie udało. Wprawdzie pojawiło się to czarne okienko, ale po sekundzie zniknęło.


(eddie71) #5

Niestety zaraz idę spać ale obiecuję obserwację tego tematu.Tak samo mam Win XP więc będzie łatwiej.

Oto jak przebiega instalacja.

Najpierw wkładamy modem i czekamy aż automatycznie się uruchomi instalacja.

Jeżeli nie uruchomi się automatycznie to trzeba kliknąć START i otworzyć folder "Mój komputer" a następnie kliknąć na nowo powstały dysk.

Zawsze po włożeniu modemu do portu USB,modem pokazuje się w folderze "Mój Komputer" jako dysk.Litera tego dysku jest różna ale najczęściej od E: wzwyż.

Po kliknięciu jednokrotnie lub dwukrotnie na ten dysk nastąpi uruchomienie instalacji.


(roobal) #6

W jaki sposób łączysz się z siecią operatora? Do tego modemu powinien być dołączony jakiś menedżer sieci, przy pomocy, którego połączysz się z internetem.

Pozdrawiam!


(Anna Jedrzejczak) #7

Play jest zainstalowany poprawnie, przynajmniej wg systemu. Ale kiedy wyświetlam menu Play zamiast fioletowego obrazka pojawia mi się napis brak łączności i różne podpowiedzi m.in. aby odświeżyć stronę czy sprawdzić połączenie LAN, niestety to nie zadziałało. Kiedy sprawdzałam mój adres IP nie miałam go, było puste miejsce, może to robi problemy, ale nie wiem jak to naprawić.

Co do menadżera sieci, chyba jest, ale nie jestem pewna. Mam kłopoty ze sprawdzeniem tego, ponieważ muszę wtedy przestawiać wszystko z komputera na komputer (monitor, mysz, klawiatura,głośniki), niestety wtyczki są z tyłu a przełączenie wszystkiego zajmuje mi trochę czasu.

Pozdrawiam.


(eddie71) #8

Czy modem jest widoczny w menedżerze urządzeń?

Start-->Panel Sterowania-->Wydajność i Konserwacja-->System-->Sprzęt -->Menedżer Urządzeń.

Ustawień LAN ani adresu IP nigdy nie musiałem ustawiać.Mam Play na kartę.

Czy to jest PLAY na abonament czy prepaid?


(Anna Jedrzejczak) #9

Play abonament, w menadżerze urządzeń modem jest widoczny poprawnie, w menadżerze urządzeń nie widać żadnego żółtego wykrzyknika, na żadnym z elementów.

Pozdrawiam.


(roobal) #10

Kontaktowałaś się z operatorem? Może modem został zablokowany, skoro nie dostajesz żadnego adresu IP.

Pozdrawiam!


(eddie71) #11

Trzeba jeszcze sprawdzić czy połączenie sieciowe jest dobrze skonfigurowane.

Start-->Panel sterowania-->Połączenia sieciowe i internetowe-->Połączenia sieciowe.

Pokażą się dwa rodzaje połączeń sieciowych:

-Sieć LAN lub szybki internet

-Telefoniczne

Najważniejsze jest połączenie "Telefoniczne". U mnie połączenia sieci LAN są zawsze wyłączone.

Powinna być jedna ikona połączenia telefonicznego.

Klikamy prawym przyciskiem na tę ikonę i wybieramy opcję właściwości.

Wyskoczy okienko na którym jest pięć zakładek z ustawieniami.

Dla nas najważniejsze są dwie pierwsze:"Ogólne" i "Opcje".

W zakładce "Ogólne" w górnej części okienka powinna być podana nazwa modemu.

Powinien być ustawiony numer telefonu.W moim przypadku jest to: *99# ale nie wiem czy w przypadku abonamentu jest ten sam numer.

Kratka "Użyj reguł wybierania numeru" powinna być pusta.

W zakładce "Opcje" można ustawić czas bezczynności przed rozłączeniem na "Nigdy".

Klikamy "OK".

Pozostajemy przy ikonce połączenia sieciowego.Klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem i powinno się połączyć.


(Anna Jedrzejczak) #12

Spisałam wszystkie rady z tego forum i wypróbowałam na komputerze.

Niestety pudło, albo jak kto woli jedno wielkie zero!

W połączeniach sieciowych mam jedynie połączenia LAN lub szybki internet, nie wiem może przypadkiem usunęłam to (przecież jestem laikiem), ale teraz nie wiem jak to przywrócić.

Nie mam żadnego antywirusa, ale Windows chyba nie blokuje internetu przez to, jest aktywna tylko zapora (?)

Kiedy wpisałam komendę cmd i dalej ipconfig\all w informacjach pojawiło mi się informacja że stan sieci jest odłączony, pomimo

włączonego Play'a.

Nie wiem czy to możliwe, ale może to wina karty sieciowej w komputerze, ale nie wiem jak ją sprawdzić, wg menadżera wszystko jest w porządku (żadnych żółtych wykrzykników).

Chcę naprawić ten komputer jak najszybciej, ponieważ komputer na którym aktualnie pracuję ma kilka braków: 265 mb RAM, brak dźwięku, brak Explorera, Mozilla 3.0, Adobe Flash też coś koło tej wersji, mała pamięć dynamiczna przez co Mozilla sama się zamyka kiedy próbuję otworzyć dwie zakładki na raz, albo kiedy Rodziciel próbuje zebrać owoce z drzewa na Farmeramie. Teraz z pamięcią nie chcę kombinować, bo jak coś pójdzie nie tak zostanę zupełnie bez komputera, wprawdzie pamięć mam, ale czytałam, że BIOS nie całą pamięć akceptuje bez zmian, że coś tam trzeba wpisać, a od biosu trzymam się z daleka (kiedyś przez przypadek BIOS zablokowałam lub usunęłam, 3 informatyków naprawiało wtedy "zabawę" 11-latki).

Dlatego bardzo proszę o pomoc, bo mam już dość prędkości żółwia na środkach usypiających, w dodatku z wciśniętym hamulcem ręcznym.

Pozdrawiam

(wiadomość trochę przydługa, dla cierpliwych, ale musiałam to z siebie wyrzucić)

Dzięki.


(roobal) #13

Spróbuj przeinstalować aplikację od Play. Spradź czy pin do karty sim się zgadza oraz czy karta nie jest zablokowana przez operatora. Sprawdź działanie modemu i dostęp do sieci na innym komputerze, np. u znajomego. Jeśli masz taką możliwość, sprawdź czy na innym modemie jest połaczenie, modemem może być również telefon komórkowy podłączony do komputera.

Pozdrawiam!


(Anna Jedrzejczak) #14

Karta raczej nie jest zablokowana, modem działa i ma dostęp do sieci na innym komputerze.

Pozdrawiam.


(roobal) #15

Jak możesz, to zrób zrzut ekranu połączeń sieciowych z panelu sterowania oraz z aplikacji Play. Uruchom wiersz poleceń, wykonaj polecenie

ipconfig /all

i pokaż jego wynik. Co prawda pisałaś już o tym, ale mimo wszystko podaj te informacje jeszcze raz.

Pozdrawiam!