Oszustwo na allegro!

Witam. Ostatnio zakupiłem grę na Xboxa Burnouta Paradise razem z 2 innymi grami i trialem 48h do możliwości gry w necie. Przelałem pieniązki zaraz po kupieniu (mam dowód w postaci polecenia zapłaty przez konto bankowe). Poinformowalem o tym sprzedawcę. Czekam już 2 tydzień, a gry nie ma. Sprzedawca nie odpowiada na liczne maile wysłanie przeze mnie (wysłałem 3 maile w sprawie towaru) a kiedy dzwonię pod numer telefonu podany na aukcji to cały czas zgłasza się poczta głosowa. Link do aukcji:

:arrow: http://allegro.pl/item785268059_burnout … _2gry.html

Co mam zrobić w takim wypadku? Pierwszy raz mi sie zdarzyło takie coś, zawsze pozytywnie udawało mi się zakończyć aukcje. Czy mam napisać do allegro i pod jaki adres?

Pomocy i pozdrawiam

Czekac. Możliwe że sprzedawcy coś się stało i nie ma dostępu do internetu? Może go zamknęli? Może w szpitalu jest? Może na urlopie? Może go porwali? :smiley: hehe poczekaj :wink:

Rozumiem, ale jestem przyzwyczajony, że paczka PRIORYTETEM dochodzi do maksymalnie 3 dni… W między czasie znalazłem drugi zastrzeżony numer sprzedającego na jego stronie. Postaram się pod niego zadzwonić i wyjaśnić sprawę

Możliwe, że przesyłka zaginęła. Poproś o potwierdzenie nadania. Jeśli faktycznie zaginęła, to nie ma się co gorączkować - na reklamację trzeba czekać najpierw 14 dni roboczych żeby móc złożyć, potem mają dwa tygodnie na odpowiedź. Na allegro masz “system ochrony kupujących” więc o kasę się nie martw, zwrócą wszystko w wypadku najgorszego.

Wiesz - gość "ostatnio logował się:

więc raczej nie liczyłbym na to, że nie ma dostępu do internetu…

Napisz do allegro poprzez formularz:

http://allegro.pl/contact/contact.php

@mleczkam - sprzedawca nie odpowiada na maile więc jak ma się kontaktować tą drogą? telefonu też nie odpiera.

Uważam, że trzeba to szybko wyjaśnić i jest to zadanie dla allegro. Może faktycznie coś stało nieprzewidzianego u sprzedawcy, jednak w przeciwnym razie czas gra na korzyść oszusta. Odnośnie systemu ochrony kupujących to piękny chwyt marketingowy a uzyskanie zwrotu jest obwarowane takimi warunkami, że przy tej kwocie wątpię w powodzenie.

Tak napisz do Allegro - oni nic oczywiście nie zrobią. Każą Ci iść na policję, złożyć wniosek i wtedy łaskawie może zainterweniują. Za kilka lat dostaniesz zwrot pieniędzy.

Na obsługę tego serwisu bym więc nie liczył…

Widać, po ortografii, że coś jest nie tak :wink:

patrząc na ortografię to z połową postów na forum też jest coś nie tak ?

Sęk w tym, że pewnie jest, np twój.

Przecież powiedział, że ma drugi nr. telefonu. Nic więcej nie może zrobić teraz, po prostu NIC. Można tylko przypuszczać lub skontaktować się ze sprzedawcą.

System ochrony kupujących polega na skontaktowaniu się z policją - polecam http://allegro.pl/country_pages/1/0/edu … php?page=1 - a na to trochę za wcześnie. Mimo wszystko.

już nawet nie chodzi o pieniadze, ale grę musze otrzymać do niedzieli bo to miał być prezent :frowning:

Sprzedawcę na chwilę po Twoim przelewie porwali kosmici, zabrali mu Twoją grę i wyprali mózg by nie pamiętał nawet jak się nazywa.

P.S.

Oprogramowanie kupuj w sklepie, nawet internetowym, nie na allegro.

czyli co mam zrobić? zgłosić allegro?

Możesz spróbować ale raczej nic to nie da. Niestety ale w tym serwisie najmniej do powiedzenia ma kupujący. Polecam eBay.

I dlatego płacenie przelewem przy zakupach przez Internet nie jest dobrym pomysłem. Lepiej zamówić paczkę przy odbiorze (inna nazwa: za pobraniem).

Tak tylko, że taka opcja płacenia jest nie opłacalna.

Kolego próbuj zrobić coś przez Allegro. Kasę możesz odzyskać, ale będziesz musiał iść na policję, złożyć wniosek i tak dalej. Kasę w końcu odda Ci Allegro.

Tak na przyszłość - kupuj od sprzedawców z dużym dorobkiem komentarzowym. Ten u którego kupiłeś ma ich ledwo 20, więc nie warto się nim interesować.

napisz do sprzedającego, że dajesz mu np. 3 dni na odpowiedź/reakcję, i po tym czasie następnie zgłaszasz sprawę na Policję, takiej samej treści napisz do niego smsa. Sprawę zgłoś również przez formularz kontaktowy do allegro.

tak nie do końca - pamiętaj, że ci dużym dorobkiem komentarzy kiedyś też ich mieli mało i gdyby wszyscy tak podchodzili to nikt by nie uzbierał dużej ilości komentarzy.

  • może się nie chwal uczestnictwem we wszystkich zlotach, bo poziom Twojej wypowiedzi…

Ja osobiście nigdy nie miałem zaufania do serwisów typu Allegro i nigdy nic tam nie kupię.

Co do problemu, to przede wszystkim zapoznaj się z regulaminem Allegro, tam na pewno jest opisane jak powinieneś załatwić swoją sprawę. Zapoznaj się dokładnie z programem ochrony kupujących tam jest wszystko dokładnie opisane.

Gdybyś nie wiedział to zlotami nikt się tutaj sam z siebie nie chwali, te rangi są przyznawane przez administratorów forum, osobom które były na zlocie użytkowników Vortalu Dobreprogramy.pl, TechIT i Gamikaze :slight_smile:

Pozdrawiam!

@roobal, wiem w jaki sposób przyznawane, jak to określiłeś "rangi. Szkoda, że zrozumiałeś tu pewnej przenośni. Nie przynoszą powagi tym rangom takie wypowiedzi, ale poziom wypowiedzi już Ciebie nie bulwersuje tylko moja “wpadka”.

. Wydaje mi się, że Squall2008 oczekuje pomocy w swoim problemie a nie ankiety czy allegro jest bezpieczne czy nie. Osobiście korzystam z tego serwisu od 6 lat, ponad 200 transakcji.

Ok, a więc przy swoich 80 aukcjach wystawiłem 1 negatywa o treści:

TOTALNY NEGATYW! Sprzedający nie odpiera telefonów i nie odpowiada ma maile! Paczka przyszła do mnie dopiero po dwóch tygodniach (priorytet) nie mówiąc, że nie było w niej jednej z zamówionych przeze mnie gier- 4 Connect! NIE POLECAM! !!

na koniec dodam ze paczka dzisiaj do mnie doszla, jednak bez jednej z gier

dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam

PS nie kupujcie u tego sprzedawcy bo to oszust :slight_smile: