Outlook express - problem z wysyłaniem poczty

Witam niedawno skonfigurowałem sobie pod windowsem xp outlock expressa, wszystkie działało poprawnie do przedwczoraj… Nagle przy wysyłaniu poczty pojawia się następujący komunikat:

Cały problem polega na tym, że na liście żadnych błędów nie ma… Co ciekawe, pomimo komunikatu poczta zostaje wysłana, tyle, że zalega ciągle w skrzynce nadawczej… Komunikat występuję przy każdej próbie wysłania wiadomości, nie ma znaczenia gdzie wysyłam. Póki co wiadomość dociera do odbiorcy, ale problem jest dosyć irytujący. Outlocka od dawna konfiguruję tak samo, więc to raczej nie kwestia ustawień. Jak ktoś ma jakieś sugestie (poza zmianą programu), to będę wdzięczny.

a na jakim portalu masz poczte ?

To nie jest poczta z portalu, tylko firmowa. Przy zalogowaniu przez webmail działa normalnie.

używasz Avasta? Jeśli tak to w Outlooku ustaw POP3 na 110, SMTP na 25, odznacz bezpieczne połączenie.

Avast automatycznie przekierowuje porty do 995 i 587.

,używasz Avasta? " Na tym komputerze jest norton 360. Port dla poczty wychodzącej i tak mam ustawiony na 587, jak ustawię na 25 jest dokładnie to samo… Zasugerowałem się tym, o czym piszesz i na chwilę wyłączyłem zabezpieczenia , jednak problem nadal występuje…

Skoro poczta dochodzi to porty nie są w tym przypadku problemem - tzn. są dobrze ustawione.

muchozol

Problem jest popularny, gdybyś użył Google to już dawno byłoby po kłopocie.

W OE plik .dbx (magazyn wiadomości) może mieć max 2 GB a u Ciebie w “wysłane” prawdopodobnie już go przekroczył.

Zarchiwizuj wszystkie potrzebne wiadomości z folderu wysłane i następnie przeprowadź kompaktowanie: Menu “Plik” -“Folder” - “Kompaktuj”

Być może inne foldery też już przekroczyły ten rozmiar - nie kompaktuj ich zanim nie przeniesiesz wiadomości do innych dodatkowych folderów. Kompaktowanie takiego folderu przekraczającego rozmiar 2GB spowoduje utratę wszystkich lub części maili.

PS. Zajrzyj do lokalizacji (najlepiej jeszcze przed kompaktowaniem):

C:\Documents and Settings\Nazwa Użytkownika\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Identities{różne cyferki i literki}\Microsoft\Outlook Express\ i sprawdź jakie rozmiary mają pliki .dbx

,Problem jest popularny, gdybyś użył Google to już dawno byłoby po kłopocie"

Sęk w tym, że użyłem google… Zanim rozpocząłem ten wątek, sprawdziłem, to o czym piszesz i nie w tym rzecz.

Nie chce mi się w to wierzyć :wink: Kilka razy z tym problemem się spotkałem i zawsze skutkowało.

Jeśli trafiłeś np. na ten wątek: http://www.outlook.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=2755 to szkoda, że o tym nie napisałeś wcześniej a jak widzisz w nim piszą podobnie o przyczynie i sposobie usunięcia problemu.

Jest jeszcze inna możliwa przyczyna - błędy na dysku - PPM na danej partycji - Właściwości - Narzędzia - Sprawdzanie dysku ( ale to już robisz na swoją odpowiedzialność :wink: )

Czytałem, czytałem… Pytanie na forum zadaję w ostateczności. Nie zmienia to jednak faktu, że problem tkwił w tym, o czym napisałeś. W moim przypadku okazało się, że kompaktowanie nie przebiegało w sposób prawidłowy - niby wszystko szło normalnie, ale faktycznie nic się nie działo… Musiałem utworzyć w outlocku folder tymczasowy, tam przenieść wszystkie wiadomości ze skrzynki nadawczej, dopiero wtedy wykonać kompaktowanie na pustym folderze i na końcu przenieś z powrotem wiadomości z folderu tymczasowego do skrzynki nadawczej. Dzięki za pomoc.