Padający dysk?

Mam dysk Seagate 160GB, Sata II, (zakupiony pod koniec czerwaca tego roku) i mam taki problem: dysk trzeszczy, czy to oznacza ze sie konczy jego zywot ? Jesli tak to jak to sprawdzic ? Bo che go wziąć na gwarancje, ale słyszałem ze jesli sprawdza go w serwisie a bedzie z nim wszystko ok to ja poniose za to koszy, czy to jest prawa ?

Jak dysk jest na gwarancji to jakim dudem ponościsz poszty, idziesz i mówisz, że cośtrzeszczy a nie powinno i chcesz żeby Ci to sprwdzili dysk jest na gwarancji więć niepodnośisza zadnych kosztów. WEdług mnie proste i logiczne.

Według mnie nie ponosisz zadnych kosztów.

Trzeszczy podczas odczytu/zapisu danych, czy podczas spoczynku?

Defragmentacja.

Podczas odczytu i zapisu, robiłem defragmentacja.

śmiał idź do sklepu z gwarancją lub paragonem :slight_smile:

A czy to czasami nie normalne??

Przecież dyski (szczegulnie szybkie) wydawają trzeszczące dzwięki podczas zapisu oczytu.

A może defragmentacja dysku/wszystkich partycji wystarczy.

Usuń z niego wszystkie partycje - ma być jak nowy,załóż i sformatuj na NTFS.

Podaj co podaje Smart dysku z programu Everest.

SMART mojego dysku

Nie seagate. To dość ciche dyski. Korzystam tylko z takich. Proponuję serwis. Chyba, że wolisz aż całkiem padnie :mrgreen:

A śrubki dobrze dokręcone??

Śrubki dobrze, a jeszcze mam pytanie czy musze zabierać całą jednostke czy moge tylko dysk wykręcić ??

lasio08 jak masz gware tylko na dysk to wykręc dysk i nie powinno byc problemu.

Jak masz plomby na obudowie to całość jak nie masz to możesz wyjąć dysk

Jeśli odczyt ze smart jest poprawny powinno być z dyskiem dobrze,chyba że siada mechanika dysku,a to słychać.

Spróbuj tego co pisałem,jak to samo dysk serwis.

Dobra dzieki wszystkim za rade najpierw spróbuje tak jakmówi JNJN, jak nic to mykam do serwisu :slight_smile: