Pamięć wirtualna a pamieć na dysku

(Batman13) #1

Nie jestem specem od informatyki ale od pewnego czasu wyskakuje mi komunikat "wartośc pamięci wirtualnej jest za niska" jasne łapie...mam za dużo programów...

Wykasowałam programy,które mi potencjalnie zasyfiały dysk ale komunikat dalej wyskakuje a potem zamula mi pc...(szczególnie w trakcie nagrań gdy mam włączone miksery,dyktafon,wzmacniacz i te inne pierdóły nagraniowe)

Co zrobić by zwiększyć pamięć w systemie?

(jarodl) #2

prawoklik na Mo Komputer - Właściowści - Zaawansowane - Wydajność - Ustawienia - Zaawansowane - pamięć wirtualna - zmień

i jeżeli masz 2 opcje - czyli rozmiar kontrolowany przez system

to zmień na 1 opcję

(Mlajtner) #3

powinno być 1,5 raza zainstalowanej pamieci

(floyd) #4

Jest to zarezerwowany obszar na twardym dysku w którym zapisywane sa rózne tymczasowe pliki do których odwołują się programy, a które nie mieszczą się w pamięci komputera. Pamięć komuterowa jest niestety dość droga i nie każdy może sobie pozwolić na np. 5GB pamięci, dlatego windows tworzy taką zastępczą pamięć.

(cenart) #5

Ja dodam do tego:

ustawiasz :Rozmiar niestandardowy- Rozmiar początkowy-dajesz 1,5 razy posiadanej pamięci RAM a Rozmiar maksymalny 3 razy dostepnej pamięci RAM.

Np. posiadasz 512 Mb RAM to ustawiasz: początkowy na 768 a maksymalny na 1536-na wszystko Ok-restart.

To takie "sztywne" ustawienie przez wielu zalecane.Takie też Ci proponuję nie znając bliższych danych.Ale myślę że to rozwiąże Twój problem.

A tu masz ciekawe rzeczy w tym temacie(i nie tylko):

http://www.searchengines.pl/phpbb203/in ... entry54477

Pozdrawiam!

(PaPuX) #6

To nie jest sztywne ustawienie tylko dynamiczne i nie wiem czemu zalecane skoro takie ustawienie powoduje fragmentacje pliku stronicowania.

Wartość początkową jak i końcową ustawiasz tak samo 2 razy większą niż posiadaną pamięć RAM, zapobiegnie to rozwarstwianu, fragmentowaniu no i co za tym, idzie mniejszemu obciążeniu i odczycie dysku twardego.

(Batman13) #7