Partycjonowanie

Witam ponownie!

Zastanawiałem się, czy dać ten temat w dziale “Windows” czy “Hardware”, ale doszedłem do wniosku, że skoro temat dotyczy dysku twardego, to lepiej go dać tutaj. =P~

Problem jest następujący:

Chcę mieć kilka partycji (2 systemowe i 2 lub 3 na pliki).

Dlaczego 3 na pliki?

Bo chcę mieć osobno pliki/instalki, gry, muzykę i filmy.

I zastanawiam się:

  1. Słyszałem że gry mogą “pogryźć się z filmami”.

Czy to prawda?

Cóż, dotąd miałem tylko jedną partycję i nic się nie działo, ale lepiej się przecież zabezpieczyć.

  1. Czy muzyka może się “pogryźć” z filmami/grami?

  2. Czy jeśli stworzę partycję rozszerzoną, podzielę ją na 2 części i do jednej wsadzę to a drugiej owo, to zapobiegnę ewent. konfliktowi, czy to nic nie da?

Generalnie:

Jak mi radzicie podzielić dysk, ewent. jak to zrobiliście u siebie?

Bardzo bym prosił kogoś cierpliwego o odpowiedź. :slight_smile:

PS: TAK - jestem laikiem, więc nie bijcie. :razz:

Chcesz dzielić na partycje programem (bo są chyba takie) czy po formacie?

Primo: Gry nie pogryzą Ci się z filmami, kto Ci takich głupot nagadał?

Secundo: Jak ja zrobiłem? Robiłem jedną partycję w czasie instalacji systemu, a potem w zarządzaniu dyskiem (Mój Komputer -> Zarządzaj -> Magazyn) podzieliłem pozostałą część dysku na partycje.

Tertio: Zmień nazwę tematu na konkretną, bo inaczej temat zostanie zutylizowany. :wink:

Po formacie, przy pomocy Partition Magic.

No chyba że radzisz inaczej.

Nie, nie o to mi chodzi.

Chodzi mi o to, ile ty/inni użytkownicy zrobiliście sobie partycji, w jakim celu i jakich (np. 2 podstawowe + 1 rozszerzona podzielona na logiczne, 3 podstawowe itp.).

Poza tym, to w zasadzie rozwiałeś moje wątpliwości. :wink:

Jak będę wiedział jakie metody stosują różni ludzie, to pomoże mi to w wyborze najlepszego sposobu spartycjonowania dysku. :D/

Voinar010 , wiesz, dysk 2 TB trudno podzielić jedynie na 2 partycje, tudzież 3. :slight_smile:

Podzieliłem na 6. :smiley: