Pasek zadań przestaje działać

Witam!

Od pewnego czasu występuje u mnie następujący problem.: System działa sobie jak zwykle i nagle zauważam brak aktywności paska zadań, tzn. jest widoczny jak zwykle, ale nie działa (jakby został tylko jego obraz). Wstępnie ustaliłem, że jest to coś związanego z explorer.exe - jego proces w Menedżerze zadań tak jakby się blokuje czy coś podobnego (nie wiem jak to określić) tzn. chcę wykonać zakończ proces a on się nie kończy, ale też nic się z nim nie dzieje, użycie CPU i pamięci przez ten proces się nie zmienia. Co więcej… Ponieważ bardzo mnie to wku… denerwowało, wczoraj postanowiłem zrobić format i postawić winde od nowa, co niezwłocznie wykonałem i niestety problem się powtarza…! ludze co to jest…?!

Core2Duo E6600 / EVGA 680i sli / EVGA 8800GTX KO acs3 / 2xSeagate 250GB na Raid0

Jakiś niepełny ten format :smiley:

Najpierw oczyść kompa z śmieci itp. CCleaner

Spróbuj podmiany pliku explorer.exe:

Podaj loga z Hijackthis (na wszelki wypadek).

Format był pełny, podaję loga:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 11:51:24, on 2007-08-16

Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVKTray\AVKTray.exe

C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe

C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKService.exe

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKWCtl.exe

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe

C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Program Files\Common Files\G DATA\AVKProxy\AVKProxy.exe

C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE

C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O4 - HKLM…\Run: [NVRaidService] C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe

O4 - HKLM…\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM…\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM…\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM…\Run: [CTDVDDET] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

O4 - HKLM…\Run: [sBDrvDet] C:\Program Files\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r

O4 - HKLM…\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM…\Run: [AVKTray] “C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVKTray\AVKTray.exe”

O4 - HKLM…\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM…\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE

O4 - HKCU…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA LOKALNA’)

O4 - HKUS\S-1-5-20…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA SIECIOWA’)

O4 - HKUS\S-1-5-18…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’)

O4 - HKUS.DEFAULT…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’)

O4 - Startup: RocketDock.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe

O4 - Startup: UberIcon.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O23 - Service: AVKProxy - G DATA Software AG - C:\Program Files\Common Files\G DATA\AVKProxy\AVKProxy.exe

O23 - Service: AVK Service (AVKService) - G DATA Software AG - C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKService.exe

O23 - Service: Strażnik AVK (AVKWCtl) - G DATA Software AG - C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKWCtl.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

End of file - 3943 bytes

Log wydaje mi się czysty, ale też przepełniony.

Widzę że masz sprzęcior Creative’a SoundBlaster, G Datę Antywirusa, kartę Nvidii oraz… Vistę Inspirat! Być może to ona jest przyczyną problemów.

Uruchom tryb awaryjny i na nim sprawdź czy pasek zadań chodzi bezproblemowo.

Coś mi się wydaje że to albo przez jakiś proces, albo skórkę Visty.

Dzięki za pomoc, ale to chyba coś innego będzie… To się działo jeszcze przed inst. BricoPacks…

A czy może to być jakiś sprzętowy problem?

Może to coś z RAID-em…?

A może coś ze sterami itp. Można tak wymieniać w nieskończoność. Sprobuj zrobić to, co Ci wcześniej podałem.

Spróbuj też to:

http://www.searchengines.pl/index.php?showtopic=71778

A tak szczerze, to wątpię zęby to był problem sprzętowy. Ale mogę się mylić… :smiley:

Log czysty. Przeczysć rejestr odpowiednimi programami. Powinno pomóc - mi pomogło.

A czy jest możliwe, że po formacie i ponownej inst. systemu na dysku zostało jednak coś… jakieś badziewie, które może to powodować…? (Poprzednio miałem XP Pro i Viste Ultimate na drugiej partycji)

Jeżeli masz przykładowo dwie partycje (C: i D:) i formatowałeś TYLKO pierwszą (z Windowsem) no to na drugiej mogło jeszcze coś zostać (ale log z Hijacka nic nie wykazał).

Mówię: jakiś program uruchamiający się z systemem powoduje takie zjawisko. Wejdź do Start -> uruchom -> msconfig -> uruchamianie i próbuj odznaczać kolejne programy i uruchamiać ponownie kompa, aż dojdziesz do tego, który powoduje ten problem.

Jeżeli nic z tego nie wyjdzie - napisz na forum, pomyślimy dalej.

Ok!

Złączono Posta : 03.09.2007 (Pon) 21:26

Witam!

Trochę to trwało, bo nie podejrzewałem że problemem może być antywirus. A okazało się że to G-DATA powodowała ten problem, ale uwaga chodzi o program który był dołączony do czasopisma Ekspert nr 8/2007. Ten sam program zainstalowany z innego żródła hula bez problemu…

Może ktoś będzie miał ten sam problem więc…