Pasek zadań przestaje działać


(Unocal) #1

Witam!

Od pewnego czasu występuje u mnie następujący problem.: System działa sobie jak zwykle i nagle zauważam brak aktywności paska zadań, tzn. jest widoczny jak zwykle, ale nie działa (jakby został tylko jego obraz). Wstępnie ustaliłem, że jest to coś związanego z explorer.exe - jego proces w Menedżerze zadań tak jakby się blokuje czy coś podobnego (nie wiem jak to określić) tzn. chcę wykonać zakończ proces a on się nie kończy, ale też nic się z nim nie dzieje, użycie CPU i pamięci przez ten proces się nie zmienia. Co więcej... Ponieważ bardzo mnie to wku... denerwowało, wczoraj postanowiłem zrobić format i postawić winde od nowa, co niezwłocznie wykonałem i niestety problem się powtarza...! ludze co to jest..?!

Core2Duo E6600 / EVGA 680i sli / EVGA 8800GTX KO acs3 / 2xSeagate 250GB na Raid0


(Chaker Osiedlowy) #2

Jakiś niepełny ten format :smiley:

Najpierw oczyść kompa z śmieci itp. CCleaner

Spróbuj podmiany pliku explorer.exe:

Podaj loga z Hijackthis (na wszelki wypadek).


(Unocal) #3

Format był pełny, podaję loga:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 11:51:24, on 2007-08-16

Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVKTray\AVKTray.exe

C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe

C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKService.exe

C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKWCtl.exe

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe

C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Program Files\Common Files\G DATA\AVKProxy\AVKProxy.exe

C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE

C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O4 - HKLM..\Run: [NVRaidService] C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe

O4 - HKLM..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM..\Run: [CTDVDDET] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

O4 - HKLM..\Run: [sBDrvDet] C:\Program Files\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r

O4 - HKLM..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM..\Run: [AVKTray] "C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVKTray\AVKTray.exe"

O4 - HKLM..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE

O4 - HKCU..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA LOKALNA')

O4 - HKUS\S-1-5-20..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA SIECIOWA')

O4 - HKUS\S-1-5-18..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS.DEFAULT..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: RocketDock.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe

O4 - Startup: UberIcon.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O23 - Service: AVKProxy - G DATA Software AG - C:\Program Files\Common Files\G DATA\AVKProxy\AVKProxy.exe

O23 - Service: AVK Service (AVKService) - G DATA Software AG - C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKService.exe

O23 - Service: Strażnik AVK (AVKWCtl) - G DATA Software AG - C:\Program Files\G DATA AntiVirus\AVK\AVKWCtl.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--

End of file - 3943 bytes


(Chaker Osiedlowy) #4

Log wydaje mi się czysty, ale też przepełniony.

Widzę że masz sprzęcior Creative'a SoundBlaster, G Datę Antywirusa, kartę Nvidii oraz... Vistę Inspirat! Być może to ona jest przyczyną problemów.

Uruchom tryb awaryjny i na nim sprawdź czy pasek zadań chodzi bezproblemowo.

Coś mi się wydaje że to albo przez jakiś proces, albo skórkę Visty.


(Unocal) #5

Dzięki za pomoc, ale to chyba coś innego będzie... To się działo jeszcze przed inst. BricoPacks...

A czy może to być jakiś sprzętowy problem?

Może to coś z RAID-em..?


(Chaker Osiedlowy) #6

A może coś ze sterami itp. Można tak wymieniać w nieskończoność. Sprobuj zrobić to, co Ci wcześniej podałem.

Spróbuj też to:

A tak szczerze, to wątpię zęby to był problem sprzętowy. Ale mogę się mylić... :smiley:


(mongoł) #7

Log czysty. Przeczysć rejestr odpowiednimi programami. Powinno pomóc - mi pomogło.


(Unocal) #8

A czy jest możliwe, że po formacie i ponownej inst. systemu na dysku zostało jednak coś... jakieś badziewie, które może to powodować...? (Poprzednio miałem XP Pro i Viste Ultimate na drugiej partycji)


(Chaker Osiedlowy) #9

Jeżeli masz przykładowo dwie partycje (C: i D:) i formatowałeś TYLKO pierwszą (z Windowsem) no to na drugiej mogło jeszcze coś zostać (ale log z Hijacka nic nie wykazał).

Mówię: jakiś program uruchamiający się z systemem powoduje takie zjawisko. Wejdź do Start -> uruchom -> msconfig -> uruchamianie i próbuj odznaczać kolejne programy i uruchamiać ponownie kompa, aż dojdziesz do tego, który powoduje ten problem.

Jeżeli nic z tego nie wyjdzie - napisz na forum, pomyślimy dalej.


(Unocal) #10

Ok!

Złączono Posta : 03.09.2007 (Pon) 21:26

Witam!

Trochę to trwało, bo nie podejrzewałem że problemem może być antywirus. A okazało się że to G-DATA powodowała ten problem, ale uwaga chodzi o program który był dołączony do czasopisma Ekspert nr 8/2007. Ten sam program zainstalowany z innego żródła hula bez problemu...

Może ktoś będzie miał ten sam problem więc...