[pilne]Logo na koncert charytatywny


(wojtkolos) #1

Witam,
Mam problem, mianowicie chciałbym stworzyć logo 3D na koncert charytatywny, tutaj mam szkic

.
Niestety nie wiem jak przenieść to do Photoshopa i dodać tekstury. Ktoś ma jakiś pomysł?
P.S.
Na razie mam coś takiego :smiley:


(Fizyda) #2

Photoshop średnio nadaje się do modelowania 3d, od tego są inne programy. Do PS importuje się model 3d w celu dalszej obróbki/połączenia z innymi modelami w celu stworzenia kompozycji.
W photoshopie powinieneś ograniczyć pracę z modelami do stworzenia kompozycji i ewentualnie dopracowania tekstur obiektów oraz ich scalenia poprzez różne techniki by całość wyglądała maksymalnie realistycznie.

Druga sprawa, że logo 3d to bardzo kiepski pomysł. W ogóle nawet szkic na logo nadaje się tak średnio przez zbyt duża ilość detali która w przypadku wydruku loga o niewielkich rozmiarach sprawi, że logo będzie nieczytelne i może być niepodobne do niczego.


(wojtkolos) #3

Coś polecasz? Może masz chwilę i pomożesz mi z tym projektem? Nigdy nie robiłem projektu 3D, dlatego nwm od czego zacząć.


(Fizyda) #4

Maya, 3ds max, blender (darmowy). Maya to prostszy 3ds, raczej do szybkich i prostych modeli. Jednak wszystko zależy tylko i wyłącznie od umiejętności. Równie dobrze ten sam efekt co w 3ds maxie uzyskasz w Photosopie, jednak będzie to trudniejsze i dłuższe do wykonania.

Nie wiem w jaki sposób miałbym Ci pomóc. Nauczyć Cię nie nauczę bo materiały potrzebne do zaczęcia zabawy z każdym programem znajdziesz w necie bez problemu, reszta to już tylko kwestia czasu i doświadczenia.
W dużej mierze jest to kwestia umiejętności/talentu niż znajomości samego programu. Jak jesteś prawdziwym artystą to nie będzie miało znaczenia w czym robisz czy paint czy photoshop, to tylko narzędzia.
Druga sprawa jest taka, że ja grafiką 3d się nie zajmuję.


(betmariss) #5

To jest rysunek nie logo. Logo powinno być proste i tworzy się je w wektorach. Przykłady logo: https://www.google.pl/search?tbm=isch&q=logo+charity
A jeśli 3D, to tego typu:
http://gdj.graphicdesignjunction.com/wp-content/uploads/2017/12/best-logos-2017-12.jpg
https://www.logolounge.com/trends/2017/pasta_bends.png


(Fizyda) #6

Drugi przykład nie jest logiem 3D lecz również wektorowym, z tą różnicą że użyto w nim gradientów co daje efekt podobny do 3D. Należy jednak pamiętać, że drukarka nie jest w stanie często wydrukować dobrze przejścia kolorów jakie uzyskuje się przy stosowaniu gradientów, dlatego logo powinno mieć jak najmniej kolorów, nie powinny one przechodzić jeden w drugi (gradient) oraz powinno mieć jak najmniej detali by logo nie traciło na czytelności w przypadku jego zmniejszania.
Oczywiście istnieją odstępstwa od tych zasad, ale w tedy najczęściej przygotowuje się kilka wersji jednego logo przystosowanych do różnych wielkości wydruku, czy w ogóle rozróżnia się logo do druku i na ekran. Standardem jest wręcz tworzenie też logo w wersji gdzie użyto tylko odcieni szarości ponieważ często drukuje się logo w czarno białych kolorach, a domyślna konwersja kolorów na b/w może sprawić, że logo w ogóle będzie nieczytelne bo dwa inne rozróżnialne kolory uzyskają bardzo zbliżony odcień szarości i się zleją w jedno.
Tworzy się również logo pod zastosowanie na różnych tłach, białym i czarnym. Oczywiście w zależności od potrzeb i tego w jaki sposób przewiduje się używanie danego logo sam projekt jednego loga może zawierać nawet w skrajnym przypadku kilkanaście wariantów tego logo pod różne zastosowanie.


(betmariss) #7

Owszem, są to gradienty ale dają efekt 3D - nie pisałam nigdzie, że to jest w programie 3D. Zresztą to pierwsze również jest gradientowe, tylko lepiej wykonane. Przykłady z drugiego obrazka są słabsze, bo już mi się szukać nie chciało :stuck_out_tongue: Gradienty są teraz bardzo modne, a na koncert charytatywny to pewnie będzie takie jednorazowe i pewnie może być trochę bardziej wypasione niż typowe logo.
A co do stworzenia “logo” w programie 3D wg szkicu z pierwszego posta - to zdecydowanie zadanie dla specjalisty. Trzeba mieć zdolności, pasję i długo oraz intensywnie się uczyć, aby w programie 3D takie coś zmajstrować. Dłonie są bardzo trudne