Płyta asus P5VDC-X nie odpala

Witam,

jako, że jestem “rodzinnym informatykiem”, dostałem do naprawy komputer z w/w płytą główną.

Sprzęt: goodramy, pół giga, procek intel pentium 4, coś koło 3 GHz, karta grafiki 9500GT, reszta chyba bez znaczenia.

Przypuszczalny opis, jak doszło do awarii: kuzyn grał w jakąś grę zainstalowaną na dysku, w pewnym momencie obraz się zatrzymał, gdy zresetował komputer, PC się wyłączył i nie chciał się już uruchomić.

Z tego co ja widzę: sprawdzałem dysk, jest sprawny, płyta bez uszkodzeń, kondensory w porządku. Świeci się lampka przy bateryjce. Nie wiem, o co może chodzić.

Czekam na jakieś rozsądne propozycje? :slight_smile:

Witam.

Zasilacz, panie kolego , zasilacz :slight_smile: I wcale ta reszta nie jest bez znaczenia.

Przy awarii niczego z góry nie zakładaj a będzie dobrze :wink:

Pozdrawiam.

Też obstawiam zasilacz =D>

Co do zasilacza, to tak. Był “jakiś tracer 400w[?]”, a próbowałem podłączyć pod moim “Modecom feel 350w”[wersja sprzed roku, wydaje mi się, że to z tej już bezpiecznej serii]. Szukać jakiegoś lepszego zasilacza, tak?

Najpierw upewnij się na 100%, że to faktycznie wina zasilacza. Przecież, mimo szczerych chęci, mogę się mylić :wink:

Polega to na metodycznyej eliminacji możliwych walniętych podzespołów :smiley: , np.: przełóż karte grafiki do innego kompa i sprawdz, czy działa. Podobnie twardziel i RAM.

Problem w tym, że wszystkie komputery w domu skierowałem w stronę AMD i teraz nie mam z czym porównać. Osobiście na samym początku wyznaczyłem wentylator i/lub procesor.

Co do wentylatora, http://www.google.pl/images?q=d34223-00 … =pl&tab=wi nie wiedzą panowie, jak go spowrotem włożyć? Wydostałem go, ale nie umiem spowrotem wsadzić.

Co do metody eliminacji, to znam ją i zawsze staram się stosować. Mam sprawdzać twardziela [dysk twardy?], przecież od niego nic nie zależy. ;>

Hmm… AMD to wcale nie jest zły kierunek… Nie ma się czego wstydzić :wink: