Początki na siłowni- kilka pytań/problemów


(Majster1942) #1

Od 2 tyg. ćwiczę (mam 16 lat masa 57 KG, 1m76cm nawet rzadko jem, jestem silny jak na swoją wagę itp. bo ćwiczyłem parkour i stanie na rękach) luźno na biceps i ramiona seria hampelkami 7 kg na rękę i sztangę podnoszę 10-15 Kg w pozycji stojącej od krocza do szyi uginając ręce tylko (wybaczcie ale nie umiem się w tej kwestii prawidłowo wysłowić). Ćwiczę prawidłowo pod okiem starszych "pakerów".

1.Gdy podnoszę ostatnio 40 Kg na klatę w pozycji leżącej oczywiśćie :-D, to nie czuję jakiegoś dużego zmęczenia, ale gdy opuszczę sztangę do pozycji dotknięcia z klatką piersiową to pod lewą pachą (tam gdzie rośnie owłosienie u facetów dokładniej) czuję tak jakby przez jakąś grubszą żyłę przechodził prąd i tracę panowanie nad ręką..(zaczyna mnie cała ręka boleć i nie mam w niej sił kilka minut po odejściu od sztangi) [dodam że żadnej żyły tam nie widać a generalnie mam ich dużo na sobie]. Oczywiście bardzo mi to przeszkadza ale tylko przy "braniu na klatę".

2.Białko. jestem chudy co widać w wstępie i ukryć się nie da... wszyscy mówią Białko, białko jedz a ktoś polecił mi coś wysoko białkowego i taniego w pozytywnym tego znaczeniu? (PS: Żadnych odżywek!!). Kolega mi powiedział dużo ryżu ale wole zapytać speców :lol:

Tyle dzięki za przeczytanie tych wypocin...


(Danielson) #2

Białko jest najważniejszym budulcem mięśni, jednak równie ważne są węglowodany oraz tłuszcze, na samym białku daleko nie zajedziemy.

Jeśli czujesz zmęczenie i tracisz panowanie nad cięzarem, zacznij od mniejszego, nie radze się porywać z motyką na słońce bo tylko kontuzji się można nabawić, masa wzrośnie, to adekwatnie do niej podnoś coraz to większe ciężary.

Dieta to 70% sukcesu, 30% trening.

Godnym polecenie jest magazyn Kif, ukazujący się co miesiąc, w którym można znaleść także rady, dla początkujących a także dla tych starszych stażem kulturystów.

Pozdrawiam,

Danielson


(Majster1942) #3

Heh mniemam że taki magazyn "Kif" jest bardzo dobry ale mi tylko zależy na paru poradach najważniejszych... Bo mi zależy tylko by przez wakacje poprawić swoją siłę, zwiększyć rzeźbę na biceps, triceps i ramiona po wakacjach to może 2 razy w tygodniu będę przychodził lub nawet nie a teraz dzień w dzień.

PS: to tak jakby twójtato chciał kupić dobry film (załóżmy że to początkujący kinomaniak) a ty byś mu opisywał kategorie horrory itp. a za miast tego poleć mu lepiej odrazu np. szklaną pułapkę 4 i po kłopocie :smiley:


(Joqer) #4

kolega post wyzej ci wyjasnil mniej wiecej o co biega.

ja od siebie moge dodac jedynie ze efekt bolacej reki i "braku sily" w niej przez nastepne kilka minut moze byc spowodowany uciskiem ktoregos z nerwow, lub tez zablokowaniem tetnicy/zyly pachowej. sugerowalbym kontakt z lekarzem i odpowiednie badania, zwazywszy na to ze jestes czlowiekiem mlodym i poczatkujacym. lekarza takze mozesz zapytac o odpowiednia diete dla siebie, powinien ci wydatnie pomoc.

pozdrawiam.


(Błażej) #5

Robiąc dzień w dzień te same ćwiczenia bez odpowiedniego planu przepracujesz mięśnie które nie zdążą się zregenerować.

Mniejsze partie (biceps/triceps/ramiona) potrzebują ok 2-3dni regeneracji. WIększe nawet 5dni (zależy od organizmu). Później oczywiście gdy się ma większy staż można trenować codziennie.

W odżywkach (np gainerach) masz przeważnie tylko białko/węglowodany/tłuszcze, a reszta to witaminy więc to co masz w normalnym jedzeniu.


(roobal) #6

Robisz rozgrzewki przed treningiem? Skoro mało jesz, stwórz sobie najlepiej dietę i nie jakąś tam wielce kulturystyczną, bo to jest dobre dla kulturystów, którzy chcą jak najlepiej wyrzeźbić swoje mięśnie. Białko to nie wszystko, zbyt duża ilośc białka czy nawet witamin jest szkodliwa dla zdrowia. Stwórz sobie więc dietę, jedz dużo przede wszystkim wysokobiałkowych pokoarmów, jak ryby, mięso, większość pokarmów jest bogata w węglowodany, dużo witamin ale najważniejsza jest woda, należy pić ok. 3 litrów wody, zaspokaja nie tylko pragnienie ale również łaknienie (czasami wydaje nam się, że jesteśmy głodni a to zwykłe pragnienie) woda również oczyszcza organizm i odciąża nerki. Na noc najlepiej jeść jogurty aby żołądek podczas snu nie musiał się wysilać z trawieniem, polecam spożywać również pokarmy zawierające minerały jak żelazo, wapń itp. Przynajmniej 2 razy w tygodniu należałoby spożywać czerwone mięso, np. wołowinę. Przede wszystkim nie jedz samych odżywek one są tylko suplementem (uzupełnieniem diety i należy ich spożywać po jedzeniu a nie żywić się samym białkiem czy keratyną). Poczytaj również o odpowiednim odżywianiu się przed treningiem, to również ważne. Co do bólu, skonsultuj się, jeśli masz możliwość z jakimś trenerem lub kimś doświadczonym, być może wykonujesz to ćwiczenie źle, ja np. kiedyś źle trzymałem sztangę i za wysoko i zamiast czuć zmęcznie w klacie męczyły mi się tricepsy.

Nie stosuję akurat diety kulturystycznej czy tym podobne ale piszę z własnej wiedzy, gdyż z zawodu jestem inżynierem technologii żywności i żywienia :slight_smile:

Pozdrawiam!


(Arcin11) #7

Na forum sfd.pl masz wszystko. Pozatym wiek.. mężczyzna może rosnąć nawet do 20 - kilku lat wszystko zależy od tego jak szybko ktoś się rozwija. Teraz zaczniesz ćwiczyć możesz sobie zdeformować kości przestać rosnąć itd. Chcesz przytyć ? Jedz na noc ,pij dużo mleka i jogurtów (ogólnie dużo jedz) to Cię szybko wypompuje sam to stosowałem diete wysoko białkową ale żaluje bo wszystko musiałem zrzucać i robić trening na rzeźbe ,żeby dobrze wyglądać(pozatym teraz w wieku 16 lat zaczniesz naturalnie przybierać na masie zawsze tak jest). Następnie zacznij od ogólno rozwojówki jak już musisz ćwiczyć tak po pół roku treningu wszystkich parti mięśni możesz zacząć ćwiczyć dniami czyli np. pn klata wt biceps itd. przed treningiem rozgrzewka i rozciąganie po także zapobiegnie to konzuji. Odżywki na początku bez odpowiedniego stażu też zależy od człowieka ale przynajmniej roku ćwiczeń nie potrzebne. Najbezpieczniejsze ćwiczenia w tym wieku to brzuszki9bardziej polecam a6w),pompki, podciąganie na drażku ale też z umiarem wszystko żadnego martwego ciągu wyciskania na klate czy rwania sztangi nie rób a i oszczędz sobie też barki bo wykończysz nie w pełni utwardzone stawy.


(Danielson) #8

Abstrahując od tej wypowiedzi.

wiecie ile wyciskał Pudzianowski w wieku 16 lat ??


(Ctr) #9

ile ??

Mój kumpel 14 lat wyciska 100KG. bez lipy


(Arcin11) #10

I bardzo głupio robi ,że bierze te 100 kg. Pudzian jest z innej gliny nie stosuje diety ,ma prawie nie ludzki czas regeneracji mięśni i ta siła dlatego ciągle wygrywa genetyczny fenomen nie ma co się do niego porównywać. Podobnie jak Phelps inny pływak jakby jadł tyle co on już dawno musiałby skończyć kariere ma po prostu uwarunkowania genetyczne do pływania krótki tłów ,długie nogi , duże stopy wydajne płuca itd. jest wielu sportowców nie do przegonienia w swojej dyscyplinie ale trzeba wiedzieć kiedy można zacząć i czy w ogóle trzeba z kulturystyką akurat żartów nie ma jak ktoś ćwiczyć nie umie i nawet nie próbuje się nauczyć.


(Błażej) #11

160kg z tego co pamiętam

Tyle, że u niego na sukces składa się dobry gen + to że zaczął wcześnie ćwiczyć