Podkręcanie procesora AMD Athlon 64 X2 5000+, 2,60GHz. Da się to zrobić?

(sewer6) #1

Mam sobie wyżej podany procesor na płycie głównej ASRock AliveNF4G-DVI(ami bios 1.40) i chciałbym go podkręcić. Na tym komputerze gram we wiele różnych gier i chcę, żeby chodził jak najszybciej. Uwierzyłem dodatkowo w mojego proca, gdy przeczytałem ten artykuł (na końcu strony jest mój przypadek).  Będzie wymagał jakiegoś chłodzenia tego typu? (wtedy miałbym je do nowego komputera, który będę składał, bo pasuje też do 1151) czy może tymczasowo wystarczy zwykła boxówa? Mam dobry zasilacz Enlight 400w, świetnie trzyma napięcia. Ogólnie nie znam się na tym i robię to pierwszy raz, dlatego proszę o pomoc. Interesuje mnie nawet najmniejsze podkręcenie, ale z tego co wyczytałem w wyżej wymienionym artykule można z niego wiele wycisnąć.

(RuskaKosiarka) #2

Podkręcanie czegokolwiek na boxowym chłodzeniu to nie jest dobry pomysł.

(Longhorn2009) #3

Możesz poczytać poradnik podkręcania http://www.purepc.pl/podkrecanie/jak_podkrecic_procesor_poradnik?page=0,10 Na obecnym chłodzeniu możesz spróbować pilnując temperatur (max 70st). Pod większe OC potrzebne będzie lepsze chłodzenie. Możesz wziąć Fortisa 3, będzie z zapasem pod nowy zestaw (i5 skylake jak myśle).

Mobo masz budżetowe więc na 4GHz nie licz.

(sewer6) #4

@Longhorn2009 Otomoje obecne chłodzenie. Właśnie tak się wahałem, czy wziąć Fortisa, bo jednak jest droższy, ale nie wiedziałem, czy wydajniejszy, a co do nowego proca, to prawie trafiłeś, bo biorę i7 Skylake.

Dzisiaj przy grze w CS Go włączę H\W monitor i  zobaczę jak tam temperatura. Normalnie, gdy np. przeglądam internet jest nie więcej niż 37*C. Ogólnie mam pastę chłodzącą Revoltec Diamond. Informatyk mówił, że to jest jedna z lepszych, czy tak na prawdę jest?

(Longhorn2009) #5