Podkręcanier Athlona 5200+

Czy ma ktoś doświadczenie w podkręcaniu 2-rdzeniowych athlonów? Podobno całkiem nieźle radzą sobie z częstotliwością 3Ghz a nawet wyższą. Nie znam się specjalnie na tym. Udało mi się zwiększyć częstotliwość przez bodajże magistralę z 12 x 211 na 13 x 217. Dalej jest dość średnio stabilnie. Czy trzeba zmienić napięcie na procesorze(obecnie 1,360V)? A może mnoznik?

tak podnieś troche napięcie i przetestuj dokładnie stabilność.

zwieksz czestotliwosc

zmień napięcie jak komp nie bedzie chciał wstac

Virek1987 , 3Ghz to ja wycisnąłem z 4000+ :stuck_out_tongue:

W biosie podnoś HTT i napięcie jeśli komp nie wstaje :wink:

Więcej na Google.

Na moim drugim kompie spokojnie podkręciłem AMD x2 4200+ do 3,3Ghz, twoj powinien iść znacznie więcej.

A ja podkręciłem swojego Ahtlona 5600+ o całe 55 mhz ;O Dalej nie chce iść xD

Hmm nie widze nigdzie opcji OC dla HT. Podkręciłem na 230 x 13 i podniosłem napięcie i nie chciał wstać. Z kolei mnoznim jest max do 12,5 a na auto jest 13. Hmm. Obecnie mam ok 2815Mhz z 2600 natywnie.

Spróbuj zwiększyć częstotliwość do 3Ghz, podnieś trochę napięci i pamięci ustaw na sztywno.

Echh ten egzemparz chyba już tak ma…

http://pclab.pl/art31631.html

Nie dokładnie twój model, ale jak widać można zdziałać i na AMD Cuda … Co więcej dodać ?? Zapraszam do lektury :slight_smile:

"CPU-Z - Athlon 64 X2 5000+

Po wielu próbach okazało się, że to właśnie ten procesor osiągnął najlepszy rezultat. Wyciśnięcie 3900 MHz z Athlona X2 uznaliśmy za wynik godny szacunku. Nawet przy tak wyśrubowanych parametrach temperatura układu nie przekroczyła 55 stopni Celsjusza. "

Virek1987 , spróbuj wejść do biosu i wcisnąć CTRL+F1, przydała by się aktualizacja biosu do najnowszego

Scobel czytałem to ale cóż poradzić oni mieli trochę inne warunki i sprzęt…Rafal92 BIOS mam najnowszy.

Wyłączone “Cool’n Quiet”, ustawiony dzielnik na pamięć ?

Poradnik; http://www.pcprodigy.org/news.php?item.902.9