Podkręcenie Procesora AMD Sempron, 2000 Mhz (10x200) 3500+

Witam wszystkich mam kilka pytań o podkręceniu procesora w temacie. Mój sprzęt to:

karta graficzna :

GE Force 6150 LE 128MB

procesor : AMD Sempron, 2000 Mhz (10x200) 3500+

płyta główna : Asus M2NC51-AR (Hematite-XL)

ram : 896 MB DDR2 SDRAM

system : Windows XP z SP2

Temperatury w Everest Ultimate Edition:

Procesor 40 °C (104 °F)

Dioda procesora 55 °C (131 °F)

Seagate ST3160812AS 37 °C (99 °F)

  1. Jakie programy będą mi potrzebne do podkręcenia?

  2. O ile procent mogę podwyższyć wydajność procesora?

  3. Proszę o dokładny opis wszystkiego, ponieważ w tym temacie jestem “zielony”

4.Gdy otrzymałem komputer miał system Windows Vista, lecz zmieniłem na Windows XP.

  1. CZY PODKRęCENIE PROCESORA JEST W 100% BEZPIECZNE(chodzi mi o to czy może mi to później uszkodzić lub spalić komputer)?

Największym problemem jest,że nie mogę otworzyć komputera w celu sprawdzenia jakiej mam zasiłki (komputer na gwarancji)

Proszę i dziękuję za pomoc.

najlepiej podkręcać w BIOSie

jeśli nie znasz marki zasilacza trudno stwierdzić, każdy procek inaczej sie kręci

zajrzyj tu:

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=177-2

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2685-34

http://forum.idg.pl/index.php?showtopic=64586

jak stopniowo podkręcasz to raczej tak aletracisz wtedy gwarancje :frowning:

to jeśli podkręcisz obojętnie jaka część czy to procesor czy co innego i tak tracisz gwarancję

no pewno, że morze się spalić

jak może tracić gwarancję ?

przecież jak sie coś spali to cały BIOS szlag trafia i nie widzą czy coś podkręcałeś czy nie

jeżeli procesor będzie miał znaki osmolenia, nadpalenia to gwarancja nie zostanie uznana, w wypadku procesorów z zasłoniętym rdzeniem (AMD począwszy od s. 754) spalić proca łatwo nie jest.